Ik heb al 2 nestjes met onbevruchte eitjes gehad van m'n kapoetsensijzen. De vogels zijn van 2012 en 2014. Ze zitten bij 16 graden en 15 uur licht. Als voedsel krijgen ze kapoetsensijzenzaad, tropenzaad, eivoer, grit, pinkies, buffalo's, kanariezaad. En regelmatig badwater. Wat kan ik er nog meer aan doen? Heeft iemand een tip?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Onbevruchte eieren kapoetsensijs
Collapse
X
-
Vitamine E door het zaad mengen. Vitamine E zit o.a. in tarwekiemolie.
Schiet mij net even iets te binnen. Zijn de vogels toevallig niet te vet? dat is vaak ook een oorzaak van onbevruchte eieren. Je zou ook nog eens even kunnen kijken of de cloaca goed bereikbaar is, d.w.z. zit er geen poep of wat en zitten er niet te veel veren voor.Last edited by euphonia; 07-03-2016, 22:21.
-
Kijk even of de nagels van de man niet te lang zijn. Te lange nagels, dan prikt de man te hard in de pop en vliegt ze te vlug weer weg.
Ook zijn de zitstokken belangrijk. Zijn deze te dun of te wiebelig, kan de bevruchting ook niet naar behoren gaan.
Het kan ook zijn dat het koppel niet klikt.
Dwingen kun je ze niet natuurlijk. Afwachten en geduld is vaak een schone zaak.
En wat bedoel je met af en toe badwater?
Opmerking
-
ik zou ook opteren voor meer warmte en licht.parakeetplaza.webnode.be met aansluitend blog i.v.m. de kweek 2017
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door binkie Bekijk Berichtzingt de man, als deze niet zingt is hij niet broedrijp...
Opmerking
-
Ik heb tijd en temperatuur wat aangepast. Ze hebben allebei wel beetje dikke buik. Paar veertjes weggehaald. De man zingt niet veel dus daar zal het wel aan liggen. Pop legt nl prima eieren en broed er ook op. Dat met de vleugels moet ik nog bekijken. Ze krijgen trouwens 3-4 keer per week badwater, maar dat wordt niet veel gebruikt.
Hopelijk gaat het straks beter.
Opmerking
-
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking