Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even een vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Even een vraagje

Hoi ik heb een vraagje,

ik overweeg om blauwfazantjes(deze sowieso) en eblema pictas of goudbuikjes of tijgervinkjes aan te schaffen voor een licht verwarmde buitenvoliere. De keuze moet ik nog gaan maken en ik hoop op wat advies.
    Heeft iemand hier ervaring mee? En misschien wat adviezen.

remco

Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Hoi hans, die handtekening klopt niet helemaal meer en de kanaries gaan ook weg waarschijnlijk, de ruimte is redelijk groot moet ik even gaan kijken laat nog wel weten heb t ergens opgeschreven. Maar de bedoeling is 5 koppels tropen te hebben dit jaar naast de kwartels: Goulds koppel, koppel 3kleuren, koppel oranjekaakjes, koppel blauwfazantjes en dan nog een andere soort die ik nog aan het uitzoeken ben. En ik heb de oranjekaakjes nu ook gewoon buiten zien er tip top uit ze zingen maken nestjes etc. ook toen het vroor dus heb goede hoop. En eventueel heb ik nog wat dingen en kooien waar ze in kunnen word het echt te gek buiten.

Opmerking

Oke heb even gekeken het hok buiten is tussen de 8 en 8,5m3 het hok is zegmaar is een soort L vorm. Voor 5 koppels en wat kwarteltjes. Daarnaast heb ik nog een binnenhok in de schuur en 2 ruime broedkooien.
        Last edited by Remco2000; 04-02-2016, 15:40.

Opmerking

Heb ik nog een vraagje welke soort blauwfazantjes raden jullie aan qua sterkte zang en gedrag?

Opmerking

ik zelf heb de blauwkopblauwfazant gehad. die vond ik niet geschikt voor een buitenvoliere.

de pop had meerdere malen legnood.

het was toen wel een koude en vochtige periode.

deze soort zou je dan binnen moeten laten overwinteren, en als de temperatuur hoger word, pas naar buiten doen.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oke, ja ik ben ook van mening dat je natuurlijk een beetje geluk moet hebben de een kan er beter tegen dan de ander. Ik ben er wel erg voorzichtig mee en houd alles goed in de gaten, soms een beetje te goed denk ik.

Maar kan iemand me helpen met de andere soorten, hoeven niet de bovenstaande vogels zijn mogen ook soortgelijke gewoon kleine kleurrijke tropen met een beetje een leuke zang.

Opmerking

is het een optie om te kijken naar de europese vogels, de zogenoemde wildzang.

die hoef je niet te verwarmen, en kunnen het jaar rond buiten blijven.
                groeten Ton

Opmerking

Ja maar die moeten bij de kweek toch heel erg veel insecten hebben? Ik dacht misschien meer kunnen zoeken in de richting van sijzen. Alleen de kanaries doe ik weg gewoon omdat ik een wat anders wil en ik er met de kanaries absoluut geen planten ik kan zetten want die zijn zo weg. Is dat bij vogels zoals mosambique sijsje of kapoetsen sijs of barmsijsje? En mocht dit geen problemen geven welke kunnen dan geadviseerd worden qua zang, en voeding vooral bij de kweek. En hoe zait het met het ringen van europese cultuurvogels en amerikaanse sijzen?
                  Last edited by Remco2000; 05-02-2016, 20:13.

Opmerking

je hebt bij de europese zaad en insecteneters, dat is een groot verschil.

europese vogels moeten geringd worden met spciale ringen, te verkrijgen bij elke vereniging.

een kapoetsensijs lust ook wel een blaadje, maar wel minder dan kanaries.
                    groeten Ton

Opmerking

hoe warm word het in het nachthok ?

Opmerking

Tot nu toe bleef het nachthok rond de 5 graden laagste was 4 maar ik kan het ook 15 graden laten worden alleen vind ik dat zelf wat overdreven.
                        Ik vind zelf de Mozambiquesijsjes wel leuk.
                        Hoeveel kosten die ongeveer? En hoe zit het met het eten van voliere planten en de kweek?
                        Last edited by Remco2000; 06-02-2016, 08:54.

Opmerking

zelf heb ik meerdere koppels gouldamadines, goudbuikjes,vuurvinken.blauwkop blauwfazantjes en 1 koppel blauwgrijze roodstaartjes. zelf hou ik ze rond de 10 graden maar toen het zo koud was. was het 5 graden dus afrikaantjes kunnen aardig wat hebben vindt ik.

Opmerking

Ja klopt er zijn mensen waar de afrikaantjes in de sneeuw buiten zitten te spelen dus je moet maar gewoon geluk hebben.

Opmerking

mozambique sijzen zijn goed sterk, en kunnen wel wat koude hebben.

als ze maar de tijd krijgen om er aan te wennen.

het zijn geen planteneters.
                              groeten Ton

Opmerking

Working...
                              X