Mededeling

Collapse
No announcement yet.

niet vorstvrij, wat nu!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• niet vorstvrij, wat nu!!!

hallo allemaal,
    ik heb een voliere van 2 m bij 1m en 2 m hoog met een nachthok van 1m bij 1m bij 2m hoog.
    daar zitten een koppel zebravinken een aantal koppels japanse meeuwen, 1 koppel binsen, 1 koppel bichenows, 1 koppel goulds, 1 koppel ceressen, 1 koppel roodkoppapagaaiamadinesen en 3 kwartels. In de kweek periode gaan de jappen en zebravinken er uit en in de broedkooien.

Ik dacht dat mijn nachthok(dat is gemaakt van isolatiemateriaal) vorstvrij was maar nu zag ik tot mijn grote schrik dat het water dat daar stond bevroren was. het is daar dus niet vorstvrij. Wat moet ik doen om de vogels goed door de winter te krijgen(zonder doden).?!\
    En hoeveel lichturen hebben ze nu nodig om voldoende te eten?

alvast bedankt.
    gr. sander
    Last edited by kluisnummer67; 19-01-2016, 09:42.
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Je beschikt over broedkooien. Is er een mogelijkheid om de vogels tot de lente naar binnen te plaatsen?

Anders een kacheltje plaatsen in het nachthok.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

het is een utopie te denken dat isolatie kou tegen houd.

alleen als je verwarmt helpt het de warmte binnen te houden.

het zal hooguit wat langer duren, maar als de kou er eenmaal inzit, blijft het koud.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Sander, hoe gaat het nu met de vogels ?

de temperaturen lopen weer wat op.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
            het is een utopie te denken dat isolatie kou tegen houd.

alleen als je verwarmt helpt het de warmte binnen te houden.

het zal hooguit wat langer duren, maar als de kou er eenmaal inzit, blijft het koud.
            Dat is het mooie aan isolatie he, het houdt de temperatuur vast.

Maar zoals ton dus zegt, isoleren zorgt er niet voor dat je hok vorstvrij wordt. Neem een kleine vorstbeschermer en je bent van je probleem af ; )

Opmerking

Hallo
              Sorry voor de late reactie.
              Ze maken het nu weer goed. Lichturen zit nu op 13 uur.
              En heb een probleempje, ik mag van mijn ouders geen kacheltje. Wat kan im dan het beste doen?
              Gr sander
              Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Als het nachthok goed is, beschut het de vogels tegen wind en regen, dan is voor deze soorten verwarming niet echt noodzakelijk.
                Als ze droog kunnen zitten en uit de wind is het al goed.

Niet teveel zorgen maken, vooral genieten. :-)
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Oke bedankt ton. En je hebt volkomen gelijk, we moeten vooral genieten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek Bekijk Bericht
                    Als het nachthok goed is, beschut het de vogels tegen wind en regen, dan is voor deze soorten verwarming niet echt noodzakelijk.
                    Als ze droog kunnen zitten en uit de wind is het al goed.

Niet teveel zorgen maken, vooral genieten. :-)

Opmerking

Waar verkopen ze zo'n vorstbeschermer?

Opmerking

kijk gewoon even op internet,of anders koop een infrarood lamp e sluit die aan op een graden thermostaat
                        zet die op 3 graden en het gebruikt weinig energie
                        m.vr.gr. Harry

Opmerking

Working...
                        X