Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spitstaart amandines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Spitstaart amandines

Hallo,

Heb een koppeltje spitstaart zitten met een jong , en er ligt nog steeds een niet uitgekomen ei in het nestkastje.
    Vader en moeder blijven afwisselend op het nest zitten terwijl het jong vandaag zou moeten uitvliegen.

Als ik het ei weg haal is dit dan afgelopen of het ei gewoon maar laten liggen.

Dit koppel hebben we nog niet zo lang geleden gekocht op een beurs met ringen om van 2014 (pop), maar ik verwacht achteraf dat dit
    een pop van 2015 is.omdat het leggen heel moeizaam ging en de pop niet goed wist wat ze moest doen.

Kan ik in dit soort gevallen beter de eieren weghalen als je aan de leeftijd van vogels gaat twijfelen of ze maar hun gang laten gaan.

Als je het nu weghaalt vliegt het jong meteen uit.
    Zo'n onbevrucht ei kun je het beste weghalen als het jong in het nest veren begint te krijgen, dus na zo'n 10 dagen.
    De ouders blijven namelijk langer op het nest zitten zolang je het laat liggen en houden dan meteen het jong warm.
    Als je het meteen weghaalt kan de aandacht voor de opvoeding van het jong verslappen.

Opmerking

Working...
    X