Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge gould uitgevlogen in buitenvoliere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge gould uitgevlogen in buitenvoliere

Vanochtend zie ik tot mijn verbazing een jonge gouldamadine op de grond van de voliere zitten! Heb nergens een nest gezien, maar het is ze blijkbaar toch nog gelukt. Hopelijk gaat ie het redden met deze kou, want ik woon in het noorden van Drenthe. Voliere is wel winddicht afgeschermd, maar het wordt een hele beproeving voor het jong denk ik....

Heb je een nachthok ? Misschien als je 'm dan binnen zet. Weet niet hoe goed hij vliegt ?
    Wel ook zo'n voorbeeld wat gebeurd bij die relatief hoge temperaturen die we gehad hebben.
    Last edited by Thiqua; 05-01-2016, 20:26.

Opmerking

Opmerking

Hij vliegt al goed en zit vol in de veren gelukkig. Ik weet helaas niet wie de ouders zijn. Kan door het glas bijna niks zien door de ijzel. Heb wel een verwarmd nachthok, dus als ie slim is gaat ie daar zelf heen. Vanaf morgen wordt het warmer, dus hij moet nog 1 nachtje volhouden!

Opmerking

Vandaag was het jong nergens te bekennen, dus ik vrees het ergste...

Opmerking

dat zou jammer zijn, maar wie weet komt hij nog tevoorschijn......
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ook hier vandaag gebedel om voer in voliere gehoord. Toen ik het deurtje opende om te gaan kijken waar het lawaai vandaan kwam werd het stil. Morgen ga ik op zoektocht. Aan het geluid te horen zijn het Goulds.

Opmerking

leuk, ben benieuwd......
                groeten Ton

Opmerking

Vandaag de hele voliere uitgekamd. Helaas de gould dood gevonden in het pampasgras. Ook vond ik daar een nest met 3 jonge bichenows, ook dood. Het rare winterse weer zorgt wel voor narigheden...

Opmerking

Dat is jammer maar kan gebeuren. We hebben het niet altijd voor het zeggen.

Gisteren de zoektocht voortgezet en het gebedel kunnen traceren.
                    Het bleek dat in een nestkorfje (waarvan ik dacht dat Goulds er niet in konden) en dat als slaapnestje door de bichenows gebruikt werd toch een aantal kale jonge Goulds te zitten. Ik kan er niet bij om te ringen en we wachten de ontwikkelingen af.

Opmerking

Dat is zeker waar. Hopelijk heb jij meer geluk in elk geval!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11 Bekijk Bericht
                        Vandaag de hele voliere uitgekamd. Helaas de gould dood gevonden in het pampasgras. Ook vond ik daar een nest met 3 jonge bichenows, ook dood. Het rare winterse weer zorgt wel voor narigheden...
                        ja, de vogels denken door het warme weer, dat het nog wel kan.

maar de nachten zijn veels te koud.

komende dagen word het meer in de richting van winters weer.
                        groeten Ton

Opmerking

Working...
                        X