Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tamme tropen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Tamme tropen ?

Dag allemaal ,
    Ik ben echt verliefd op zebravinken , maar ik las dat die echt bijna niet tam worden. Of je moet er heel erg veel in steken en zelfs dan worden ze niet echt tam. Nou vind ik eigenlijk alle vogels die op ze zebravink lijken wel goed. Alle vinken dus , zijn er vinkensoorten die redelijk tam worden ?

Wat versta je onder tam? Wat verwacht je ermee te kunnen doen?

Opmerking

Ik wil niet dat ze wegvliegen als ik ze op mn hand / schouder zet. Gewoon een foto kunnen maken. En dat ze kunnen badderen onder de kraan in mijn handen

Opmerking

Dat gaat je niet lukken met een zebravink tenzij je hem met de hand groot brengt. Handopfok van papegaaien en parkieten vanaf 1 juli 2014 in Nederland verboden maar ik weet niet hoe het zit met zebravinken. Ik denk dat je beter een wat intelligentere vogel tam kan maken zoals een Parkiet of een Merel o.i.d. Persoonlijk ben ik geen voorstander van het tam maken van vogels, ik vind het tegen de natuur van de vogel in gaan.

Opmerking

met vinken zal het je inderdaad niet lukken.

voor wat jij wil, kan je het beste een grasparkiet of een valkparkiet nemen.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Zelf goede ervaring met goulds, de jongen (en paar ouderen) eten zo uit de hand bij me, ook erg nieuwschierige vogels, maar zijn van 1 stam. Mijn ervaring kan dus totaal tegen anderen hun ervaringen ingaan.
            webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Working...
            X