Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds en vorstbeschermer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goulds en vorstbeschermer

wat ik mij afvraag hoe en waar plaatsen jullie een vorstbeschermer in de voliere ,ik lees 40 cm van de muur en hoogte 70 cm .ik heb hem gewoon op de grond gezet en iets rondgemaakt dat ze er niet aan kunnen. is wel beton onder en de bovenkant is toe met een metalen plaatje op 25 cm afstand van de vorstbeschermer .vergeten in nachthok 1.50 cm doorsnede 2.00 meter hoog is een zeshoek , wat denken jullie staat dat goed

Ben geen expert..., maar het lijkt mij dat als de warme lucht moet opstijgen naar boven dit vanaf de grond langer duurt, dan 70 cm van de grond. Je hebt in mijn ogen veel energieverlies. En metaal geleid warmte, dus ik hoop dat het metalen plaatje niet te warm wordt.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

hoe zou ik het dan volgens u moeten doen, dat omhooghangen is geen probleem maar ik heb een houten binnenhok en dat zou niet mogen plus dat er uitwerpselen in vallen .

Opmerking

Plaats eens een link of afbeelding van die vorstbeschermer dan kunnen we er even naar kijken.

Opmerking

Hangt inderdaad beetje van je vorstbeschermer af. Ik heb zo'n ding van de gamma.

Heb hem 20 cm boven de grond hangen, gewoon aan de muur. Je moet alleen zorgen dat ze er niet boven kunnen zitten.

Opmerking

ik heb juist dezelfde, maar bij mij is het binnenhok in hout .als ik dat tegen een houten muur hang is dat dan wel veilig en wat heb je daarbovenop dan gedaan zo ze er niet op kunnen zitten.

Opmerking

Opmerking

maar is het veilig aan een houten muur bevestigen en als ik het in het midden van de kooi zet hoe kan ik er dan iets boven maken

Opmerking

je kan zo een ding best wel aan een muur hangen maar als die van hout is dan zou ik er toch iets brandwerends tussen doen zoals een plaatje gips bijvoorbeeld. Je zou er ook nog een stuk gaas omheen kunnen maken zodat de vogels er niet bij kunnen en of je zet hem onder een kleine tafel of je plaatst hem in een kooi, ik zeg maar wat.

Opmerking

Heb ongeveer zo'n zelfde ding als jelmertjuhh, maar dan 500 W. Wordt aan de muuurzijde niet echt heet, belangrijk is dat de onderzijde vrij blijft, want daar wordt de koude lucht "aangezogen" en via het opstijgen van de verwarmde lucht krijg je een stroming en wordt het apparaat zelf niet zo heet. De muurbeugel zorgt er ook voor dat er een paar centimeter tussen apparaat en muur zit. Ik heb er wel een aluminium, schuin aflopend afdakje boven gemaakt op een centimeter of 25 zodat er niets in valt en vogels kunnen niet op het afdakje zitten (is te glad). Mijn nachthok is wel ietsje kleiner, maar wat de vogels betreft: de temperatuur in het nachthok zal onder het dak het hoogst zijn, en de vogels kunnen zelf bepalen of ze boven de kachel gaan zitten of iets verder weg, toch. Je moet natuurlijk wel met een thermometer controleren zien of het echt voldoende is. En wat Euphonia zegt klopt ook: staat het nachthok iets beschut (achter een tuinmuur) of volledig vrij bijv. en echte koude hebben we nog niet gehad. Desnoods hang je er nog 1 bij (is er morgen niet een kortingsactie bij de Gamma ?) die je iets lager afstelt, die gaat dan alleen aan als de eerste het niet red. En je hebt een betere warmteverdeling.

Opmerking

Bijna vergeten, moet nog ff wat aanvullen: mijn nachthok was iets kleiner en ik had een flink temperatuur verschil tussen kachelhoogte en zitstokken ! Op kachelhoogte had ik op een bepaald moment 10 graden en op zitstok 21......wat uiteraard niet de bedoeling was. Met een ventilatorkachel zal dat minder zijn door betere circulatie.

Opmerking

de warmte kan je beter reguleren, als je op de hoogte waar de vogels zitten een thermostatische schakelklok plaatst.

die schakelt de kachel aan en uit als een ingestelde waarde is bereikt.

groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                        X