Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Java Bronzemannen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Java Bronzemannen

zijn er hier mensen die ervaring met bronzemannen hebben?

Ik probeer op het moment het geslacht te bepalen van mijn jonge vogels. ik heb de jonge vogels apart gezet in kooien omdat ik eens van iemand heb gehoord dat ze dan eerder zouden gaan zingen (althans, de mannetjes dan). ik heb verschillende vogels wel een soort van zang horen maken (http://www.xeno-canto.org/species/Lo...eucogastroides het eerste fragment dat 0:29 minuten duurt heb ik ze horen zingen) maar de vraag is, is dit het typische geluid dat uitsluitend door mannen wordt gemaakt?

ook hoor ik graag welke methoden jullie gebruiken om het verschil man/pop te herkennen

Opmerking

heb je een linkje van dat Spaanse DNA bedrijf?

Opmerking

http://www.sexadodeaves.com/tienda/n...my-account.php

De kwaliteit wordt steeds beter hoor ik om me heen. Maar je krijgt vaak niet alles met resultaat terug.
        Dan geven ze aan dat ze geen DNA hebben gevonden in de verzonden veertjes.

Nadat je een account hebt aangemaakt kun je de gegevens van de vogels invoeren en daarna de formulieren uitprinten.
        Ze willen vooral de korte veertjes van rond de cloaca, die kun je wel makkelijk met een pincet plukken.
        Dat doet de vogel geen pijn. Deze kun je op het formulier plakken of in een monsterzakje en deze op het formulier plakken. Dat laatste lijkt mij beter als je er meerdere in 1 envelop stopt.
        Het duurt anderhalf tot 2 weken voor je de resultaten hebt, deze komen online op je account te staan.
        Je kunt daarna zelf weer de resultaten uitprinten. Je krijgt dus niks thuisgestuurd.

Opmerking

Thanks Sytze, die houd ik wel in mn achterhoofd

Opmerking

Ja, het blijft moeilijk jongens hoeveel kwekers zijn hier op het forum die nog met Java's kweken ??

Opmerking

als je een roodbruine meeuw pop in een TT kooi er voor zet zingen ze zeker

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm Berend Bekijk Bericht
                Ja, het blijft moeilijk jongens hoeveel kwekers zijn hier op het forum die nog met Java's kweken ??
                Het mogen er wel inderdaad wat meer zijn. bronzeman kwekers in het algemeen overigens hoor, zo zonde dat er weinig mensen aandacht aan besteden.

Jouw stelling vind ik wel interessant Van Duren, Wat is de gedachte erachter? gebruik je het zelf als methode? ook op Bronzemannen?

Opmerking

Heb de java's vanmiddag ook uitgevangen, de jongen waar ik het geslacht nog niet van weet eerst geplaatst in een broedkooi van 120cm samen met 1 oude pop en 2 Borneo poppen, nu maar opletten of er nog wat gaat zingen. En inderdaad niet veel java kwekers hier op het forum.

gr Harm Berend

Opmerking

Wij willen graag 2 of 3 jongen naar Apeldoorn doen. dus wij laten ze even zitten zoals ze zitten. daarna gaan we al de jonge vogels apart zetten voor een tijdje en dan gaan we dat trucje doen met de moeder ervan.

Opmerking

ja de bronzemannen reageren beter op roodbruin dan op wildkleur
                      als je een voliere met bronzemannen hebt maakt niet uit welke en je gooit er een roodbruine meeuw pop bij dan zullen ze eerst koppelen met de roodbruine meeuw dan met een soortgenoot pop
                      was hier met molukken bronzemannetjes

Opmerking

Working...
                      X