Omdat de bedoeling is dat de kolonie catharina's naar een vlucht gaat na de winter, wouden we graag in de gezelschapsvoliere een andere soort koloniebroeder. Omdat we na veel overleg uiteindelijk zijn gekomen op de bruinborst rietvink, wou ik graag weten of deze vogels winterhard is, en buiten kan verblijven zonder nachthok. De voliere is volledig begroeid, en overdekt, en zullen dus uit de wind zitten hierdoor.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bruinborst rietvink winterhard?
Collapse
X
-
Bruinborst rietvink winterhard?
Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/Labels: Geen
-
Ik heb zelf 2 koppels bruinborst rietvinken in de buitenvoliere. Hele jaar door. Wel 1/2 deel wind dicht afgeschermd en een binnenhok met vorstbescherming. Weet niet of jou voliere geschikt is, want zo goed kunnen ze niet tegen de kou. Ik ben aan de winter wel eens rietvinken verloren. Een vorstvrij binnenhok zou ik voor deze soort zeker aanraden.
-
Eventueel kunnen ze ook gewoon binnen overwinteren in kweekhokken, maar mijn voorkeur gaat uit naar het overwinteren buiten. De voliere wordt namelijk ook altijd in de winter van de bovenkant ingepakt in plastic(ik kom even niet op de goede naam van hoe dit heet) en aan de bovenkant zitten gewoon doorzichtige golfplaten, dus het is er wel warmer dan het buiten echt is. Maar het vriest er wel, maar mijn cubavink doe ik ook altijd naar binnen omdat hij de winters niet aankan.Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
Opmerking
-
Inpakken in plastic maakt het niet warmer. Tenzij de zon natuurlijk schijnt, maar dit is niet zo vaak het geval in de winter en 's nachts geldt dit natuurlijk helemaal niet. Het beschermt wel tegen tocht, wat natuurlijk goed is. Maar de rietvinken moeten eigenlijk wel een plek hebben waar ze zich kunnen terugtrekken van de ergste kou. Een vorstvrij binnenhok is ondanks dat je de bovenkant inpakt met plastic dus nog steeds noodzakelijk. Maar als je de mogelijkheid hebt ze binnen te halen, zou ik dat gewoon doen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking