Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Niet perse willen kweken met bichenowastrilde
Collapse
X
-
Het is de natuur van een vogel om, als ze als koppel samen zijn, te zorgen voor nageslacht.
Het is jammer om ze dit te onthouden en zeker zoals je zelf al zegt, dat ze van elkaar houden.
Ze zullen het elke keer opnieuw proberen.
Als je geen jonge vogels wilt hebben, zou ik persoonlijk geen koppel bij elkaar zetten, maar bv. alleen mannen of vogels van een ander soort.
Opmerking
-
Heb wel jongen gekweekt, maar dan kom je op een gegeven moment dat je afscheid moet nemen van de jongen. Opkoper vindt ik dan minder, heb de vogels al een tijdje te koop staan. Dan heb ik zo van, om ze weg te doen vindt ik dan zonde naar de opkoper.
Wat je zegt Loodje klopt ook wel jah. Ze hebben maar 1 nestje groot gebracht, want ik vond het genoeg en de pop kan niet altijd maar eieren gaan leggen. Kan op een keer verkeerd gaan.
Als je vogels samen houdt met andere vogels, zodat er geen rust meer is. Zullen ze dan ook nog steeds willen proberen?Groeten Niels
Opmerking
-
Ik vind het gek dat je zegt dat je moeilijk afscheid kan nemen van de jongen maar dat je wel overweegt de oudervogels zo slecht te gaan verzorgen dat ze door verstoring door andere soorten niet meer willen broeden. Is het dan niet verstandiger om een andere soort te gaan houden waarbij je er voor kiest alleen mannen te houden?
Persoonlijk vind ik nl dat kweken onlosmakelijk gekoppeld is aan goede verzorging. En aan het houden in koppels. Je kan geen vogels gaan houden in koppels en dan die dieren gaan lopen stressen, nesten weghalen en eieren rapen om ze zo te verstoren dat ze het broeden opgeven. Je kan makkelijk je pop verliezen als die een ei in de maak heeft en jij haalt alles weg. Een pop moet warm liggen om een ei te leggen. Als ze dat staand in de voerbak, hoek van de kooi of zelfs vanaf de stok moet doen kan ze legnood krijgen. De huid rondom de cloaca moet soepel en warm zijn. De vogel moet hard persen. Zonder nest kan dat in sommige gevallen een kwelling worden.
Dus herplaats dan allebei je oudervogels samen naar iemand die ze wel laat kweken en koop bv een paar mannelijke tropen van een algemene soort. Ben er niet zo heel erg in thuis maar zover ik weet kan je goulds en zebravinken en ook Japanse meeuwen prima als mannenkoppels houden.
Opmerking
-
Ik wil wel van de jongen af, alleen om dan altijd de opkoper te gaan opzoeken vind ik dan minder. Daarom heb ik ook al minder vogels gekweekt. De ouder vogels wil ik niet slecht gaan verzorgen, stress en slechte voeding moeten zeker niet aan bod komen. Want goede verzorging zal zeker er wel zijn.
Het is dan zeker verstandiger om dan alleen mannen te gaan houden. Zal het ouder koppel wel aanhouden, wellicht komt er nog iets anders, wegens eventuele verhuizing.
Het verliezen van een pop aan legnood wil ik zeker weten niet hebben.
Daarom wil ik in de toekomst ook moeilijker soorten gaan houden. Maar we kunnen niet in de toekomst kijken.Groeten Niels
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking