ik ken mensen (boeren) die achter in stallen en/of aangebouwen vogels kweken. Ooit hebben die er echt honderden. Die mensen komen niet op een forum, of op marktplaats. Die verkopen alles ineens aan een opkoper. Dus ooit kun je idd bij een winkel (of dergelijke) honderden vogeltjes kopen/zien, die echt geen import/wildvang hoeven te zijn....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mozambique sijsje volharden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joog Bekijk Berichtik ken mensen (boeren) die achter in stallen en/of aangebouwen vogels kweken. Ooit hebben die er echt honderden. Die mensen komen niet op een forum, of op marktplaats. Die verkopen alles ineens aan een opkoper. Dus ooit kun je idd bij een winkel (of dergelijke) honderden vogeltjes kopen/zien, die echt geen import/wildvang hoeven te zijn....
Neem de mozambiquesijs. Geen makkelijke vogel om te kweken. Ik heb zeker 20 koppels gehad en enorm veel jongen gekweekt in 6 jaar tijd. Maar garantie op succes heb ik nooit gehad. Ene koppel deed nooit wat, ander koppel deed 3 x 4 jongen per jaar. Ik heb nu een koppel zitten dat al 4 jaar niet goed wil kweken. Nu lijkt er eindelijk schot in te komen. Verder moet je ze verwarmen want het gros kweekt in de winter. Dat werkt niet in een stal.
Dus stallen vol en dan massa's vogels naar de opkoper....hmmm, daar geloof ik niet in bij dit soort soorten. Kanaries misschien. Maargoed, die brengen niks op dus dan kan je beter chihuahua's gaan fokken als je het voor het geld wil doen.
Maargoed, ik heb zeker niet alle wijsheid in pacht dus wie weet bestaat het. Ik kan me er persoonlijk niks bij voorstellen. De vogel die ik kocht heeft een hangvleugel, was er behoorlijk gehavend aan toe en leek mij geen verwend vogeltje van de kweker eigenlijk. Ik kocht hem omdat mijn pop ook een slechte vleugel heeft en ik dacht dat ik die vogel er een lol mee deed.Last edited by Marx; 17-10-2015, 11:09.
Opmerking
-
leuk een jonkie, het zijn niet de makkelijkste om te kweken.
is het nestje wel beschut tegen de regen eventueel, dan kan je wel wat plaatsen daarvoor.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking