Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mozambiquesijs pop zang vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mozambiquesijs pop zang vraag

Hallo allemaal, ik heb paar dagen terug een (volgens de vorige eigenaar) Mozambique sijs pop in huis. Ik heb helemaal niet de intentie om er mee te kweken (heb ook man in huis voor de zang), heb haar aangeschaft omdat ik eigenlijk benieuwd was. Hoezo was ik benieuwd, de pop werd aangeboden op de bekende verkoop site, en dit voor 10 euro. Hierop ben ik de advertentie gaan lezen, en nu bleek dat er 1 vd pootjes niet goed was. Eenmaal daar gekomen, zag ik al meteen wat er aan de hand was. Het pootje was net boven de knie gebroken geweest, en al helemaal afgestorven. Omdat het leuke vogels zijn en ik het zielig vond, heb ik haar meegenomen. (ergens ook wel leuk, heb een kanarie man met 1 poot dat niet meer als een stompje is, deze man is meteen ook de beste kanarie zanger bij mij thuis. Top beesje.. Vandaar dat ik bij gehandicapte vogels even verder kijk..) Nu zou de vogel uit 2014 moeten zijn, dus het zou zo maar kunnen zijn dat het toch een man betreft. Ik twijfel hierover omdat ze leuk zingt. Ik weet dat Mozambique poppen ook kunnen zingen. Man of vrouw laat ik wel even in het midden, na de rui weet ik het zeker.. Het pootje heb ik er maar vanaf geknipt, deze was al helemaal uitgedroogd. Om haar even te helpen heeft ze nu een 5 daagse kuur baytril. Ze doet het verder erg goed, ziet er ook gezond en zeer levendig uit, eet prima en lijkt niet teveel last te hebben van maar 1 poot...

En hier komt mijn vraag dan ook, zijn er mensen die een Mozambique pop houden alleen om haar zang, en is het met poppen dan ook zo dat als ze alleen gehouden worden, ze meer zingen? Ze kan naar de gezelschaps voilere, maar ik heb er ook geen problemen mee als ze in een fijne kooi binnen gehouden zal blijven.. (waar ik naar neig)

Niemand een idee?

Opmerking

Ik heb vele mozambiueen gehad in mijn leven, maar nog nooit een pop die zong, heeft de pop een duidelijke halsketting?
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Nee die is nu maar voor de helft te zien zeg maar, dus weet ook dat die nog kan verdwijnen als ze door de rui is. De persoon waar ik m vandaan had, wist er niet veel van. Hij verteld dat ze uit 2014 kwam, dus het zou mogelijk kunnen zijn dat het nog haar (of zijn) jeugd kleed is... Ik zal vanavond eens een foto posten van haar..

Opmerking

geen foto, maar kort filmpje

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Opmerking

Kan de borst tekening niet goed zien maar aan de kopkleur te zien lijkt het een popje, je zou op afstand de zang even moeten filmen/opnemen, ben benieuwd hoe die zang dan is.

Wel even het bovenste zitstokje veranderen voor een veel dunnere.

Als de pop een pootje mist wilt ze wel graag met het goede pootje goed het stokje kunnen omklemmen.
            Groeten Michael

Opmerking

is filmpje van eerste dag, zit nu in een iets grotere kooi, met krulwilg takken. Hier kan ze op verschillende diktes gaan zitten en steunen.. Zal proberen eens de zang te filmen/ opnemen, maar veel meer als je in het filmje hoort is het ook niet, wel meer achter elkaar... (is niet te vergelijken met mijn man, die fluit veel meer en luider, en rolt dieper door..) Ze staat nu ook op een klein kamertje boven, zodat ze lekker rust heeft tijdens het herstel/revalidatie. Dus het openen / filmen gaat niet makkelijk...

Opmerking

Ok prima van die krulwilg, wat ik zo hoor kan je dit geen zang noemen, maar een paar lokroepen en stress geluidjes, dus deze vogel voor de zang te willen houden lijkt me overbodig, maar als jij het leuk vind wat is er mis dan?

In ieder geval prima dat je een gehandicapt beestje nog een kans wilt geven.

Zelf zou ik haar nog een mooi leventje geven in een gezelschapvoliere, en niet haar leventje te laten slijten in een kooitje, mozambiqueen kunnen heel oud worden, er zijn gevallen bekent van 24 jaar en langer.

Maar het is jou vogeltje dus jij beslist, in ieder geval veel plezier er mee.
                Groeten Michael

Opmerking

Working...
                X