Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TT met Spitsstaarten
Collapse
X
-
Ik bedoel als een vogel gebroken staartveer heeft, dat jullie hem dan ook moet verwijderen toch? En idderdaad doe ik dat 8weken voor de tt.
Zelf vind ik mishandeling echt te vergaan, ook hier maak ik in mijn berichten een vergelijking naar vogelmarkten, andere dierenshows, en natuurlijk de hobby vissers niet te vergeten :-)
Ik kweek nu 20jaar met vogels, ben op.mijn 7e begonnen met kanaries omdat mijn pa een postuurkanarie kweker is. Dus ik ben opgegroeid met vogels en tt's.
Sorry voor mijn dyslexie ;-):) Iemand dood maken met een blije vogel:)
Opmerking
-
Ik heb nog nooit een vogel met een gebroken staartveer gehad. Ik heb mijn vogels in een grote buitenvoliere, dus denk niet dat dat zo snel zal gebeuren bij mij. Laat het wel duidelijk zijn, dat ik nooit heb gezegd dat jij je dieren "mishandeld". Mijn definitie van mishandelen gaat toch een stuk verder. Maar laten we het hier bij laten. Hopelijk heeft iemand anders tips voor je m.b.t. de tt, want daar kan ik je verder niet bij helpen.
Opmerking
-
[QUOTE=albert_spitsstaart;513929]Hallo,
Heeft iemand nog tips over het opkooien van spitsstaarten voor de tentoonstelling?
QUOTE]
-de baby-olie heeft volgens mij geen zin, een vogel krijgt daar geen extra punten voor volgens mij.
-de staartpennen kun je trekken en de vogel loopt daar heus geen trauma van op, mits je het goed doet. Veel soorten vogels trekken bij elkaar ook regelmatig een veertje uit. De veer vlakbij de schacht vastpakken en een paar rondjes draaien beide kanten op en dan met 1 rukje lostrekken. Dit zorgt ervoor dat er tijdens de TT een relatief jonge en sterke veer voor in de plaats komt die niet 1,2,3 uitvalt. En een uitgevallen staartpen zou je wel degelijk punten kosten.
-een week van te voren opkooien in een TT-kooi zou ik niet doen. Dit gaat ten koste van de conditie. Beter 2 maand van te voren er alvast eens 2 dagen in laten zitten en een maand van te voren nog eens. Je zou de vogel ook eens in de kooi mee kunnen nemen in de auto en een rondje rijden, puur om te laten wennen aan de reis naar de TT.
-ik kan mij niet herinneren dat het ooit noodzakelijk is geweest om bij mijn spitsstaarten de nagels te knippen.
-zorg ervoor dat ze in de aanloop naar een TT niet bij soorten/soortgenoten zitten die graag bij andere vogels eens een veertje uittrekken.
En om de beste te selecteren, lees nog eens de standaardeisen door:
http://www.nbvv.nl/download/standaar...ken%202012.pdfLast edited by Sytze F; 14-08-2015, 22:28.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking