Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purpergranaatstrildes apart zetten.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Purpergranaatstrildes apart zetten.

Daar de poppen van de Purpergranaatastrildes maar niet willen stoppen met eitjes leggen en broeden, wil ik ze nu rust geven tot volgend jaar.
    Nu lees ik dat je dezelfde geslachten van de Purpergranaatastrildes niet bij elkaar kan zetten.
    Moet ik ze nu allen apart in een kooi gaan zetten , of hoe doen jullie dat dat???

Bvd Karel

De mannen kunnen niet samen, uitzondering daargelaten, anders houd je slechts 1 man over (de sterkste). Poppen durf ik eigenlijk niet te zeggen. Het kan een zeer agressieve soort zijn. Dat is voor mij een reden om niet aan deze soort te beginnen. Zoveel kooien heb ik niet.

Heb je wat kunnen kweken?
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ik heb blauwfazantjes gehad, die lijken sterk in gedrag op Purpergranaatstrildes, en die konden na het broedseizoen allemaal makkelijk bij elkaar.

Idd. in het broedseizoen vechten de mannen elkaar de tent uit.

Ik denk dat je vogels nu nog broedhormonen hebben dus kijk uit bij het bij elkaar zetten.

Je zegt eieren en broeden, maar zijn er ook jongen opstok gekomen?

Lijkt me leuk die eens op de foto te zien.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Bedankt voor de eerste reacties.
        heb nu een jonkie of meer in nest in voilere die goed worden gevoerd door ouders.kan niet zien hoeveel daar ik ze niet wil storen.
        een ander koppel vele eitjes en jonkies maar telkens dood na drie dagen.nog een ander koppel idem.
        nu deze 2 koppels apart gaan zetten, anders gaan de poppen door het vele eitjes leggen en broeden het moeilijk krijgen denk ik.
        vraag blijft natuurlijk waarom het met deze soort zo moeilijk is om natuurbroed te kweken?????

Opmerking

soms het 5e of 6e nestje willen ze nog wel eens natuurbroed groot brengen in een voliere.
          Ze zien er dan niet meer uit en zijn zeg maar op.
          Daarvoor en daarna kan je het vergeten natuurbroed.

Opmerking

Working...
          X