Ik heb een buitenvoliere, met een buitenvlucht van 18m2 en een binnenhok van 2,5m2. Het hok is overal minimaal 2,10m hoog. In de voliere heb ik standaard zitten:
- 2 koppels zwartkopsijzen
- 2 koppels goulds
- 1 koppel spitsstaarten
- 1 koppel st helena fazantjes
- 1 koppel diamantduifjes (gaan er uit)
- 2 koppels bruinborst rietvinken
- 6 japanse kwartels
- 2 koppels bichenows
Nu had ik afgelopen jaar eigenlijk alleen maar jongen van de bichenows, 22 stuk zelfs. Van de andere vogels helemaal niks (op 1 zwartkopsijs na). Dit jaar heb ik alleen maar jongen van de zwartkopsijzen (nu al 24, en het eerste ei voor het volgende nest is al weer gelegd). Verder heb ik dit jaar wel nog jonge diamantduiven gehad (4) en 2 jonge bichenows, maar verder gebeurt er niks.
Ik vraag me dus echt af hoe dit kan? Zit de voliere misschien te vol? Ik vind het zo gek dat ik van 1 soort heel veel jongen krijg, en van de rest niks...
- 2 koppels zwartkopsijzen
- 2 koppels goulds
- 1 koppel spitsstaarten
- 1 koppel st helena fazantjes
- 1 koppel diamantduifjes (gaan er uit)
- 2 koppels bruinborst rietvinken
- 6 japanse kwartels
- 2 koppels bichenows
Nu had ik afgelopen jaar eigenlijk alleen maar jongen van de bichenows, 22 stuk zelfs. Van de andere vogels helemaal niks (op 1 zwartkopsijs na). Dit jaar heb ik alleen maar jongen van de zwartkopsijzen (nu al 24, en het eerste ei voor het volgende nest is al weer gelegd). Verder heb ik dit jaar wel nog jonge diamantduiven gehad (4) en 2 jonge bichenows, maar verder gebeurt er niks.
Ik vraag me dus echt af hoe dit kan? Zit de voliere misschien te vol? Ik vind het zo gek dat ik van 1 soort heel veel jongen krijg, en van de rest niks...
Opmerking