Op welke website kan ik zo'n soort lamp bestellen want op die website gaat het zeker niet?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Broedkooi
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Josly...Zorgt in de eerste plaats voor de nodige "schuilplaatsen" (uitwijkmogelijkheden). en dit voor alle aanwezige dieren/vogels. Dus niet alleen voor de ouder vogels, maar ook voor de jongen...
Onderzoeken van vogels die alleen UV licht hebben ken ik niet, ik kan alleen maar spreken uit ervaring van wat ik er van mee maak.
Opmerking
-
Er zijn verschillende merken van dit soort vogellampen.
Webshop van Avonturia de Vogelkelder, huisdier artikelen online. Alles voor honden, katten, reptielen, knaagdieren, konijnen, vissen, vogels en papegaaien.
Webshop van Avonturia de Vogelkelder, huisdier artikelen online. Alles voor honden, katten, reptielen, knaagdieren, konijnen, vissen, vogels en papegaaien.
Gewoon even googlen, zijn niet goedkoop maar denk ik beter op vogels afgesteld dan reptielenlampen.Last edited by populier; 10-08-2015, 09:27.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk BerichtEr zijn verschillende merken van dit soort vogellampen.
Gewoon even googlen, zijn niet goedkoop maar denk ik beter op vogels afgesteld dan reptielenlampen.
No offence, maar dit zijn gewoon spaarlampen in een leuk doosje waar je dik voor betaald. Een TL-lamp straalt van zichzelf alleen maar UV licht uit, door een fluoriserend poeder aan de binnenkant van de buis aan te brengen word de witte kleur verkregen, wees dus maar niet bang dat de vogels geen uv licht krijgen met een TL lamp, bij een gloeilamp is het een ander verhaal.
Edit;
even de grafiekjes erbij gezocht:
UV zit in het gebied met een golflengte van 400-100nm,
400 - 320 is bekend als UV-A (grootste deel van het zonlicht op aarde)
UV B is 320-290 nm wat voor een groot deel door de ozonlaag word opgevangen
UV C is 290 - 100nm de "killer" (onder andere in vijverpompen tegen algen etc) wat bijna niet in zonlicht op aarde voorkomt. Je ziet in de grafiek dat deze niet eens meer is opgenomen gezien hij amper word uitgestraald door een tl buis. De grafiek is van een "natural" philips lamp die daglicht imiteerd.Last edited by aadje93; 10-08-2015, 19:28.webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking