Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Help muizen

Ik zie net 3 muizen in mijn voliere zitten, hoe kan ik die het beste bestrijden. Ik kan niet mijn vogels uitvangen en apart zetten want ik heb nesten met jonge. Ook heb ik 5 kwartels (2 ouders en 3 jonge van een week of 3 oud). Die zou ik eventueel wel uit kunnen vangen en in een kweekkooi zetten. Ik vraag me ook af of ze uit de voliere gaan overdag, heb buiten de voliere vallen en gif staan. Als iemand een goede oplossing heeft hoor ik het graag (evt met fotootjes ). Alvast bedankt, ik ben radeloos😢

als je naar de dierenwinkel gaat, moet je vragen naar een lokdoosje met vergif, dit kan je goed toepassen in je voliere
    groeten gijs

Opmerking

Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

je kunt naar muizen lijm zoeken, muizen lopen eigenlijk altijd de zelfde route. Leg je daar een lijmplankje neer, zijn ze zeker de klos.. Verder doe je het eigenlijk al goed, vele vallen en gif buiten de voilere...

Opmerking

Ps: kijk wel uit waar je de lijm neer legt, echt alles plakt er aan vast!! (ook de vogeltjes die komen kijken...)

Opmerking

daarom heb ik geen kwartels meer, ik wil geen voer op de bodem hebben.

blijft het feit dat je muizen hebt.

lokdoosjes met gif, daar heb ik goede ervaring mee.

buiten de voliere aan bieden, op het moment dat een muis hier mee gaat slepen, gaat hij altijd naar zijn nest toe.

dus het risico dat het in de voliere komt, is klein.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Heb 2 plastic lokdozen met daarin een gifblock geplaatst in de voliere, deze kunnen ze niet meenemen en hopenlijk niet mee knoeien in de voliere. Verder heb ik een buis van 75mm rond en 400mm lang gekocht met op de uiteinde 2 doppen. In de doppen heb ik aan beide kanten een gat van 25mm geboord. In de buis heb ik 2 vallen rug aan rug geplaatst 😀. Nu maar afwachten of het werkt. Weet niet hoe ik foto's moet plaatsen anders kon ik het misschien wat duidelijker maken.Heb ook nog een kier van een mm of 6 a 7 aan de onderkant dicht gekit. Om de voliere nog meer vallen en gif.
              HOPEN DAT HET WERKT !!!!!

Opmerking

we hopen met je mee.

muizen zijn wel heel vindingrijk, dus niet te vroeg juichen.........
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik plaatste in de voliere zo'n ijzeren muisvriendelijke val met zo'n hardplastic plaatje in het midden bovenop. Het is een soort van platte broodtrommel. Binnen in een stuk karton met een flinke mop lekkere pindakaas en ik heb er vele muizen mee gevangen. Het is muisvriendelijk en er komen geen vogels in.
                  Last edited by G de Beer; 30-07-2015, 23:57.

Opmerking

Ik zou zeker met geen vergif werken. De muizen dragen dit overal mee naartoe. Een muisvriendelijke val zoals G de Beer omschreven vind ik ook wel iets goed. Men kan de muis dan elders in de vrije natuur loslaten

Opmerking

Los ervan dat ik echt een hekel heb aan de wilde muis, je hebt er nou eenmaal niets aan bij je dieren. Zou ik ze ook niet zomaar ergens anders los laten, je hebt geen idee of de gevangen muis niet iets heeft waar de al bestaande populatie last van zou kunnen krijgen.

Opmerking

Klinkt misschien kort door de bocht maar ik ga voor het welzijn van mijn hobby, de vogels dus. Het welzijn van de muizen intersseerd mee geen snars. Ps dicht kitten van die grote kier was het denk ik ook niet alleen, zat er gisteren avond weer 1 vrolijk te smikkelen in de kooi. Vanmiddag ff mijn vallen checken. Denk dat g.de beer een PRO KETCH bedoeld, probeer het even zo, heeft me vanmiddag al bijna 40 euro gekost.😭

Opmerking

Ja is moeilijk om eraf te komen, ik ben hele dagen thuis. Controleer de vallen elke dag meerdere malen, dit helpt wel iets. Je ziet ze ergens wegschieten, daar moet je dan de val neer zetten. Als ik er ergens 1 weg zie schieten, is die de zelfde dag of de dag erna meestal wel de klos....

Opmerking

Dat ergens anders neerzetten is trouwens gewoon om je geweten te sussen. Muizen leven in hechte familiegroepen en eten indringers genadeloos op. Ze ergens vrijlaten betekent waarschijnlijk ze gewoon een andere dood bezorgen. Die muisvriendelijke vallen hebben dus eigenlijk geen zin. Gewoon bestrijden met alles wat je vindt

Opmerking

vaak worden de muisvriendelijke vallen gebruikt om de muis toch een goed leven te geven, maar inderdaad als je ze uitzet gaan ze meestal alsnog dood. Wel is het zo met een levende val, als je een vogel vangt kan je deze gewoon weer los laten.
                              groeten gijs

Opmerking

Working...
                              X