Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken Zuid-Amerikaanse sijzen in koloniebroed

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Mijn 1e koppel heeft 3 eieren waarvan er 2 zijn uitgekomen, zien er goed uit en worden naar tevredenheid gevoerd.
    Zie wel dat de pop veel hennep eet.
    Het andere koppel heeft 4 eieren en komen als het goed is aankomende vrijdag uit dus nog een weekje wachten.

Dus nog even een spannend weekje

Opmerking

leuk......
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Beste,

Zoals ik hierboven al aangaf hadden mijn kapoetsensijsen 3 eieren 2 zijn uitgekomen en 1 ligt nog in het nest.
        Echter wat ik normaal gewend ben bij de kapoetsen is dat ze na de 2e dag bijna niet meer op het nest gaat.

Zou dit kunnen komen omdat er nog een onbevrucht ei in ligt, en of kan ik dit ei beter laten liggen of eruit halen.
        De jongen zijn van afgelopen/woensdag/donderdag, tevens eerste keer dat ik een onbevrucht ei heb gehad bij dit soort vogels?

Opmerking

Waarschijnlijk gaat ze van het nest op het moment dat jij in de ruimte bent om daarna weer terug te keren.

Het onbevruchte ei kan je laten liggen. Hier kunnen de jongen op steunen. Je kan het verwijderen op het moment dat je de jongen moeten worden geringd.
          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ik laat altijd eieren in het nest liggen, als ze wat ouder zijn(rond 5 dagen) haal ik alle eieren op 1 ei na weg.
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
              Ik laat altijd eieren in het nest liggen, als ze wat ouder zijn(rond 5 dagen) haal ik alle eieren op 1 ei na weg.
              Ok, dank jullie voor de aanwijzing.

Opmerking

Vandaag (vanmiddag)2 doden kapoetsen, denk ik dat de pop hard geschrokken is van het onweer 2 jongen lagen op de grond, het oudste jong leeft gelukkig nog.

Opmerking

dat is jammer....
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

@hjoosten. Hoe gaat het met het jong?

Bij mij is er vandaag een jonge kapoetsensijs uitgevlogen. Het andere jong zit nog in het nest maar ik verwacht dat ook die morgen uit het nest stapt.

Hier nog even een foto van een paar dagen terug.

Click image for larger version

Name:	IMG_1178.jpg
Views:	1
Size:	104,9 KB
ID:	434755

Gisteren moesten ook de eieren van een anders stel kapoetsensijzen in de kas uitkomen. Vandaag even nestcontrole gedaan en ja hoor, 3 jongen uit het ei. Er liggen nog twee onbevruchte eieren in dat nest en die gaan er uit als ik de jongen ga ringen.

Met de kweek van de Magellaansijzen gaat het niet goed. Ik had drie nesten maar in maar 1 nest zat een bevrucht ei maar het embryo was afgestorven en alle andere eieren in de nesten waren onbevrucht.

De Geelbuiksijs heeft een mooi nest gemaakt en de pop zit al een week af en aan op het nest en als ze op het nest stapt gaat ze hard zitten kwetteren en wil ze gevoerd worden door de man. Er ligt nog geen ei in het nest maar dat komt nog wel.
                    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Toffe foto

Opmerking

Beste Euphonia,

Het gaat prima met de jonge vogel van koppel 1 hoop ze eind volgende week op de stok te hebben.
                        Met het koppel 2 gaat het ook zeer goed met de jonge vogels hier zitten er drie in het nest.

Koppel 1 is weer druk doende met het bouwen van ander nest? dus ik verwacht binnen korte tijd weer eieren.

Dus al met al redelijk resultaat en het kolonie broed is mij heel goed bevallen met deze twee koppels.
                        Nog steeds totaal geen strijd onderling bij deze koppels.

Opmerking

Mooi om te horen dat ze het goed doen.

Opmerking

Ik ben benieuwd wat bij jou het aantal dagen is tussen het leggen van de eieren van het eerste nest en het tweede nest.

Ik heb afgelopen donderdag, vijf dagen na het uitkomen van de eieren de 3 jongen in de kas geringd met 2,5. De dag er na waren bij 2 jongen de ringen er weer af, die lagen in het nest. Vervolgens heb ik ze opnieuw geringd en vandaag zaten de ringen er nog om. De jongen worden uitsluitend gevoerd met gekiemd negerzaad uit de vriezer, diepvries pinkies en vanuit het gewone kapoetsensijzen zaad van witte molen een wit rond zaad waarvan ik de naam niet ken. Beide ouders voeren de jongen goed, de kroppen zijn de hele dag door helemaal vol.

De Magellaansijzen maken voorlopig niets klaar. Er worden nesten gebouwd, eieren gelegd, deels bevrucht deels onbevrucht, maar er komen geen jongen. Wel zit een van de Geelbuiksijzen nu al 5 dagen op 3 eieren. ben benieuwd wat dit gaat worden.

Opmerking

Hopelijk komt het allemaal goed.

Opmerking

Hallo Euphonia,

Ik denk dat ik van koppel 1 binnen 2 dagen eieren heb, ze hebben het nestje helemaal klaar dus dat gaat zeer goed.
                                De jongen doen het uitstekend en zijn allemaal al besproken, maar voorlopig blijven ze nog bij de ouders zodat ze ruimte krijgen om veel van deze geweldige koppels te leren.

Ja jammer van jou Magellaansijzen, het kan altijd nog dus maar hopen.
                                En zijn van de Geelbuiksijzen de eieren bevrucht of...

Succes de komende weken

Opmerking

Working...
                                X