Mededeling

Collapse
No announcement yet.

muizen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• muizen

Hallo,
    Ik heb last van muizen. Ik ben druk bezig ze te vangen, maar mijn vogels zijn er ziek van.
    Wat kan ik mijn vogels geven zodat ze weer snel beter worden?
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Een muizenplaag is een ramp voor iedere vogelliefhebber.Ik ben geen dierenarts,maar waarschijnlijk hebben je vogels pseudo tuberculose of vogelcholera.Deze ziekte wordt veroorzaakt door o.a. de uitwerpselen en urine van muizen.Het is dan ook van groot belang om het voer van de vogels in afgesloten bakken of tonnen te bewaren.Verder uiterste hygiene toepassen door het gemorste zaad iedere dag te verwijderen.Als de vogels gehuisvest zijn in kooien,zijn morsgoten een oplossing. In een voliere rondom de voederplek ook dagelijks schoonmaken.Zelf voer ik mijn vogels via een voederplateau en heb daar een morsbak onder gemonteerd.Er zijn diverse middelen in de handel om muizen goed te bestrijden.Wat de zieke vogels betreft,zou ik naar een gespecialiceerde dierenarts gaan.Deze heeft mischien medicijnen om de vogels te behandelen!

Opmerking

Muizen hebben geen sluitspier en laten alles lopen. De uitwerpselen zijn, zoals Pannekoek al beschreef, zeer schadelijk voor vogels. Je moet echt met een aantal zieke dieren naar de vogelarts, anders kan je weleens je gehele bestand verliezen. Hoe langer je wacht, hoe minder vogels je gaat overhouden.
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

ik weet niet hoe jou situatie is, hoe je je vogels hebt zitten.

maar je moet het zo muis onvriendelijk maken.

ik geef ze giftig graan, van dat blauwe spul, buiten de voliere, uiteraard.

dat eten ze en nemen ze mee naar hun nest, en gaan daar dood.

werkt heel goed bij mij.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Het nadeel van vergif is dat ze het ook mee de voliere/vogelruimte in kunnen slepen en daar eventueel verliezen. Zelf gebruik ik uitsluitend "fysieke" methodes om van de muizen af te komen in de vorm van klemmen en vallen, werken prima (ook zo'n 4 voeter met een staart helpt goed)
          webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door aadje93 Bekijk Bericht
            Het nadeel van vergif is dat ze het ook mee de voliere/vogelruimte in kunnen slepen en daar eventueel verliezen. Zelf gebruik ik uitsluitend "fysieke" methodes om van de muizen af te komen in de vorm van klemmen en vallen, werken prima (ook zo'n 4 voeter met een staart helpt goed)
            daarom gebruik ik geen vergif maar klemmtjes. maar gaan je vogels daar snel dood van en is daar een medicijn/kuur voor?
            Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Ik zou zeker met een aantal vogels naar de vogelsarts gaan. Die kan je verder helpen. Het zou me niets verbazen als je nu al wat uitval hebt bij oudere of jongere vogels. Die zijn kwetsbaar en gaan als eerste. Dat zou een indicatie moeten zijn.
              Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

je bedoelt een medicijn tegen de muizen ?

jij moet zorgen dat ze niet binnen kunnen komen, of zo maken dat ze niet bij het voer kunnen.

je zou kunnen denken aan een roestvrijstalen pen, in de grond waarop je een plateau maakt, waarop je het voer aan bied.

en dan zo maken, dat er geen voer op de grond kan vallen. bijvoorbeeld met hoge opstaande randen.

maar let op, muizen zijn ware kunstenaars, die kunnen hangend aan het dak, zich op de voerplank laten vallen.

daarom kies ik ervoor om de muizen buiten de voliere te bestrijden.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

wat ook goed werkt, is bij iemand langs gaan met fretten. Neem flink wat fretten stront mee, en leg dat op verschillende plekken neer. Je moet dit wel steeds verversen, omdat na enkele dagen de geur minder word. Ook is het goed om een fret zijn geurspoor te laten lopen rondom je voilere en/of kweekhok. Ik had altijd fretten, kweekte zelf mijn muizen en ratten als voer voor de fretten. Er ontsnapte er wel eens (muizen en ratten) maar viel mij eigenlijk nooit op. Totdat mijn buurvrouw een rattenplaag onder haar aanbouw had, al de ratten en muizen die ontsnapte maakte altijd dat ze van mijn plaats afkwamen... Het werkt...

Opmerking

boerenfox aanschaffen en het probleem met muizen ratten en katten is opgelost, waarschuwt ook nog als duistere figuren gratis aan je vogels willen komen.

Opmerking

heb fox en jackrussel, eten beide muizen. Nadeel is dat ze heel mijn tuin slopen als ik ze gewoon los laat lopen heel de dag....

Opmerking

In mijn vorige woning had ik ook muizen als gast. Na aanschaf van enkele cavia's waren ze binnen een week vertrokken.
                        Nadeel: ze liepen wel regelmatig los in mijn hok dus keuteltjes ruimen.....
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
                        X