Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge goulds ( help )

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge goulds ( help )

Hallo ik heb een 2e nest koudkweek gouldamadines ze zijn nu rond de 10 dagen oud maar 1 van de 6 jongen is half zo groot als de rest, het maar 1 dag later geboren is als de andere 5. Heeft dit gevolgen in de toekomst slechte groei, raar gedrag of zelfs misvormingen ofzo etc. ?
    Alvast bedankt.

vaak is dat niet het geval hoor, dergelijk vogels groeien gewoon iets langzamer omdat de broers/zussen meer voedsel opeisen. als de ouders het aankunnen overleefd dit jong het gewoon. in sommige gevallen eindigt het dood, ligt aan de ouders en leeftijdsverschil van de jongen.

Ik zou het gewoon zo laten en niet te veel storten, zorg er in ieder geval voor dat de ouders voldoende voedsel hebben (witzaad zijn belangrijk bij Goulds)

Opmerking

Oke het jong van het 1e nest was er maar 1 die uitgevlogen is helpt ook met voeren en in het kropje zit gewoon voedsel. Ik heb alle vogels bij elkaar en heb verschillend zaad kanarie, tropen, neophama(ofzoiets), parkietenzaad voor de papegaaiamadines vooral die houden van grof zaad.

in ieder geval bedankt voor je reactie.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Remco2000 Bekijk Bericht
        Oke het jong van het 1e nest was er maar 1 die uitgevlogen is helpt ook met voeren...
        Dat is normaal bij Goulds. Dat is ook de rede dat ik de jongen van een voorgaand nest ook bij de ouders laat, als dat kan tenminste want die truc werkt niet bij alle vogels.

Ik zou het nest niet verstoren, dat ene jong komt best wel bij. Als de ouders het idee hebben dat hij het niet gaat redden dan gooien ze hem gewoon het nest uit en dat is hier niet aan de hand.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
          Dat is normaal bij Goulds. Dat is ook de rede dat ik de jongen van een voorgaand nest ook bij de ouders laat, als dat kan tenminste want die truc werkt niet bij alle vogels.

Ik zou het nest niet verstoren, dat ene jong komt best wel bij. Als de ouders het idee hebben dat hij het niet gaat redden dan gooien ze hem gewoon het nest uit en dat is hier niet aan de hand.
          heey remco,
          bij mij het vorige nestje van 5 zijn er ook 2 dood gegaan omdat ze minder te eten hebben gehad
          Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

oke is goed en 1 jong heeft op een of andere manier een gebroken pootje. iemand enig idee hoe dat komt? heb het ringetje maar om het andere pootje gedaan want wilde eerst rechts doen maar dat onderbeentje waren eigenlijk gewoon 2 delen. heb vandaag nog even naar hem/haar gekeken en het lijkt al te genezen ik hoop het maar.

Opmerking

Je kan het spalken, maar dan kunnen de ouders lastig doen. Jonge vogels helen meestal wel heel snel.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Heusnoorn Bekijk Bericht
                Je kan het spalken, maar dan kunnen de ouders lastig doen. Jonge vogels helen meestal wel heel snel.
                maar ik snap eigenlijk niet dat dat in een nestje kan breken????
                Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Ja klopt daarom laat ik het maar gewoon doen. Maar vind het wel vreemd.

Opmerking

Working...
                  X