Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moerasastrildes en nonastrildes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• moerasastrildes en nonastrildes

http://www.vogelmarkt.net/add_detail...d=693105&rub=5

Opmerkelijk aanbod. Zou het import zijn of wordt hier toch mee gekweekt in NL?

Woow die moerasastrildes zijn wel heel mooi zeg
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Ik had even een mailtje gestuurd, hij vermoedt dat het wildvang is en hij vraagt 2000 euro voor de 7 vogels samen. Laten we dat maar niet doen haha

Opmerking

Ja ik heb ze ooit gezien bij die schrijver, ben zijn naam even kwijt uit Weerselo. Maar die kreeg ze ook niet op stok dacht ik. Echt prachtvogels, ondanks de eenvoudige kleuren.
        Nonastrildes heb ik zelf ooit gehad, maar daar is bijna niet mee te kweken dacht ik.
        En karmozijnastrildes zijn echt stressvogels, vogels mij is dat niet middels kweken in stand te houden.
        Maar ik kan me vergissen.

Opmerking

Zou het import zijn of wordt hier toch mee gekweekt in NL?
          Kan allebei, maar gezien het feit dat beide soorten slechts mondjesmaat in NL worden gekweekt (en omdat dit bepaald geen soorten zijn waar men mee hoeft te leuren) ligt import meer voor de hand.

en voor de meelezers: import betekent niet per definitie illegaal!

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Dit betreffen zeker weten import vogels.

Hoeft idd niet illegaal te zijn, maar wel oppassen geblazen met zulke vogels. Reageren heel sterk op het voer, stress en klimaatveranderingen.

Die schrijver en houder die jij bedoeld Sytze is: Tony Jochem.
            Een top kweker, welke inmiddels helemaal gestopt is met de vogels.

Hij kreeg idd zowel de karmozijnen als de moerassen niet op stok nee.

Eigenlijk best wel zonde van zulke import vogels, het grootste gedeelte zal het helaas niet lang overleven in gevangschap.
            Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
              Ik had even een mailtje gestuurd, hij vermoedt dat het wildvang is en hij vraagt 2000 euro voor de 7 vogels samen. Laten we dat maar niet doen haha
              valt wel mee denkt dat ik ze wel ga kopen

Opmerking

ongesext,succes!!!!!

Opmerking

moerasastrildes! het mooiste afrikaantje is natuurlijk met afstand het napoleonnetje maar de moerasastrilde is altijd al nummer 2 geweest inderdaad zeer zeker import. hij heeft namelijk ook schlegels zitten.
                  ik hoop dat ze snel bij een goede liefhebber terecht komen. maar voor dat geld zou ik het toch niet doen. zeer kwetsbare beestjes.

Opmerking

Haha of je moet zeggen dat hij zijn geld krijgt als de vogels het een jaar minimaal overleven. Aan de ene kant is het wel een hele leuke uitdaging om hier mee te proberen te kweken, maar aan de andere kant is het ook wel heel erg risicovol en is het geen goedkoop grapje.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnSchaufeli Bekijk Bericht
                      Hij kreeg idd zowel de karmozijnen als de moerassen niet op stok nee.
                      Hoi Martijn,

Zijn de jongen op de plaatjes dan toch dood gegaan tijdens de jeugdrui?http://www.avitoon.nl/nl/vogels/mijn...ozijnastrilde/

Heb ooit eens een koppel kleine cubaantjes gehaald bij een vrouwtje ik meen in Weesp of Bussum, die had gewoon jongen gekweekt in de huiskamervoliere, schitterende vogels vind ik het, de Twatwa's onder Astrildes met hun grote snavels.

Ook had ze Bruinborstastrildes zitten, een insecteneter onder de Astrildes, heel apart, ik ben ze nooit meer ergens anders tegen gekomen.
                      Nigrita bicolor Nigrita bicolor bicolor Nigrita b. brunnescens Herkomst: Guinee, Sierra Leone, Liberia, Ivoorkust, Ghana, Togo, Benin, Z. Nigeria, Kameroen, Gabon, N. Angola, Centraal-Afrika, Congo, Dem. Repl. Congo (Zaïre), Oeganda, Rwanda en Burundi. Grootte: ca. 11 cm. Bruinborstastrilde (man) Bruinborstastrilde (pop) Voeding: Deze vogels eten geen zaden, ze leven in de natuur van insecten. Ze worden in conditie ...
                      Last edited by populier; 18-07-2015, 16:20.
                      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Volgens mij wel ja, Populier.
                        Ik meen eens gelezen te hebben dat zelfs hij deze vogels niet lang in leven hield. Of ik moet mij sterk vergissen.

Tony Jochem heeft de Bruinborstastrilde ook gehad. Ik heb ze immers nog nooit in het echie gezien.
                        Last edited by MartijnSchaufeli; 18-07-2015, 18:35.
                        Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

nonastrilde en moerasastrilde en karmozijnastrilde,s

hallo
                          de nonastrilde,s heb ik zelf gehad en ook gekweekt en dat ging eigenlijk vrij gemakkelijk,het probleem bij nonastrilde,s is dat ze op een gegeven moment elkaar gaan plukken wat bijna niet meer te stoppen is.
                          Ik heb er zelf 7 tegelijk gekocht voor een klein prijsje en elkaar uit laten zoeken en ook weleens een mooi aantal gekweekt,alleen het plukken kwam vaak terug.
                          Ik weet dat er bij de speciaalclub nog een aantal mensen zijn die ze hebben maar de meeste kwekers willen niks en houden er liever 1 of 2 dan te proberen om er mee te kweken.
                          Ook de karmozijnastrilde,s heb ik zelf gehad,1 pop zelfs 7 jaar achter elkaar en toen verhuisde ze naar tony jochems en die probeerde er verder mee te kweken en heeft er ook jongen uit gekweekt,ik heb ze weggedaan omdat elke keer als ik er een man bij kocht die na enkele maanden of dagen dood ging zelfs soms na een jaar en dan bij de pop met het nest af en de volgende dag dood.
                          De moeras astrilde,s heb ik zelf nooit gehad wel iemand bij de speciaalclub en die heeft ze ook gekweekt maar blijken toch lastig in leven te houden te zijn op de lange duur.
                          Ik zou voor dit geld er niet aan beginnen zeker niet als je ze nog nooit gehad heeft,het zijn zeker op de lange duur moeilijke vogels om in leven en in conditie te houden.
                          De bruinborstastrilde heeft tony ook gehad en ook wel voor langere tijd.
                          mvg wim

Opmerking

Working...
                          X