Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogel bijt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vogel bijt

Hallo allemaal,

ik heb nu al bijna een jaar een geelborstgroenwangparkiet ( pyrrhura molinae hypoxantha) en hij begint te bijten. Daarbij heeft hij het vooral gemunt op mijn broertje van 11. Hij bijt hem niet alleen maar valt hem echt aan. Daarmee bedoel ik van ver aan komen vliegen, in de nek landen en dan naar iets zoeken om te bijten. Eerder was hij gekortwiekt en kon dit dus niet maar inmiddels kan hij alweer goed vliegen. Opnieuw kortwieken lijkt mij nu een beetje zielig voor de vogel als ik zie hoeveel plezier hij er in heeft. Op mijn broertje na bijt hij zelden iemand anders uit het gezin. Ik zou heel graag iets horen om dit op te kunnen lossen en om te voorkomen dat mijn ouders hem weg willen doen.

Alvast bedankt

Finn

Ik heb zelf twee valken en een was toen ik hem kocht ook gekortwiekt. Was al behoorlijk tam maar werd dat steeds beter. Lieo veel op de grond naar mij toe en liep via mijn been omhoog. Kan inmiddels veel meer met hem doen. Inmiddels vliegt hij al een beetje.De andere was niet gekortwiekt en niet zo tam. Hij is inmiddels tammer geworden en vliegt naar mij toe, zeker als de andere bij mij zit. Misschien wat jaloers maar begint tammer te worden. Misschien moet je jouw vogel toch weer kortwieken en je broertje wat meer met hem laten optrekken. Niet teveel maar steeds iets meer aandacht geven en vooral op een rustige manier. Het is te proberen. Veel succes. (misschien heeft iemand anders eeb beter idee, je weet maar nooit)
    P.J.Nicolaas

Opmerking

Ik ben bang dat je ouders beter je broertje weg kunnen doen, want die heeft waarschijnlijk de parkiet in een onbewaakt ogenblik zitten treiteren.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
        Ik ben bang dat je ouders beter je broertje weg kunnen doen, want die heeft waarschijnlijk de parkiet in een onbewaakt ogenblik zitten treiteren.
        Haha arm broertje
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Working...
            X