Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Prijzen voor vogels/ koudkweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Prijzen voor vogels/ koudkweek

Hoi ik heb een vraag.
    wat is op vogelmarkt.net een redelijke prijs voor een koppel vuurvinken of (roodwang)blauwfazantjes.
    of wat zouden jullie er maximaal voor geven.
    want ik zou best een koppel van die vogels willen maar heb geen idee wat ze nou echt waard zijn.

En nog een vraag ik zou dus wel een koppel van 1 van de 2 soorten willen maar ik heb geen verwarmd binnenhok ik heb wel koudkweek goulds en oranjekaakjes kunnen krijgen maar is het mogelijk/of waar zou ik ze dan kunnen krijgen.
    ik woon in zeeland dus een beetje in de buurt zou handig zijn. misschien een gerichte kweker ofzo.

alvast bedankt voor de hulp!

De prijs van de vuurvinken is meestal 80 a 100 euro. ik betaal meestal 80a85 euro per koppel en niet meer
    En de blauwfazantjes rond de 125 euro. Als je geen verwarmd binnen hok heb zou ik het niet doen. Zelf hou ik ze niet onder de 10 graden. En zeker blauwfazantjes hebben toch wel warmte nodig. Vuurvinken en Goudbuikjes zijn wat sterker.

Opmerking

Ivm blauwfazantjes. Zijn de blauwkopblauwfazantjes niet sterker? En zonder verwarming?

Opmerking

Zelf vindt ik blauwkopblauwfazanjes minder sterk dan bijvoorbeeld vuurvinken. De roodwang blauwfazantjes heb ik zelf nog niet. dit jaar wil ik waarschijnlijk 1 of 2 koppels kopen.

Opmerking

blauwkoppen heb ik in de voliere gehad, maar dat zijn wel vogels die een verwarmd binnenhok nodig hebben.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Oke alvast bedankt allemaal en zeker dat van koene vond ik wel interessant.
              en meer reacties zijn zeker welkom. En weet iemand misschien bij mij in de buurt een (koud)kweker?

Opmerking

je zou het kunnen proberen, toen er nog veel import was had ik ook goudbuikjes in een onverwarmde schuur dus het zou wel kunnen. maar hoe koud is het in jou schuur/binnenhok?

Opmerking

koud of niet???

Hallo
                  je zou je niet af moeten vragen of het kan ,maar meer of het wenselijk is en goed voor je vogels,ikzelf denk namelijk van niet.
                  ik heb het zelf met bijv zilverbekken geprobeerd en dat ging prima maar dat zijn dan ook sterkere vogels,je zou vooral aan de nachtlengte moeten denken.
                  En voldoende tijd om te wennen en hoe ga je ze houden wat voor voliere enz,ik zou met zulke vogels vooral roodwang blauwfazantjes geen risico,s nemen.
                  mvg

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Geheel eens met de vorige twee reacties.

ter aanvulling:

de term 'winterhard' is een nogal subjectief begrip.
                      Het feit dat bepaalde soorten niet of net niet doodgaan in de winter wil niet zeggen dat die soorten dan ook winterhard zijn.
                      Last edited by rupicola; 17-07-2015, 22:10.
                      Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Opmerking

Het is bij mij in het binnenhok altijd warmer dan buiten ook is er een lamp in het hok die het toch denk ik wel 5 graden warmer maakt oF zelfs meer weet ik niet zeker maar die staat in de winter de hele dag aan en ze kunnen ertegenaan gaan zitten want hij word niet gloeiend warm ofzo. Maar ik heb wel erg veel aan jullie info bedankt!

Opmerking

Working...
                          X