Hallo Bob, heb jouw boekje inderdaad overgenomen indertijd. Toen ik besloot niet voor de paapjes te kiezen, heb ik het weer aan iemand anders opgestuurd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ervaringen met Sporophila torqueola.
Collapse
X
-
-
De duiven is van de baan daar ik mijn twijfels had ivm die bisschoppen.
Ze zouden hier dan bij moeten en ik vindt de ruimte dan te klein en mijn grootste zorg zou dan zijn als er weer jonge bisschoppen zouden zijn die dan een week op de grond zitten of in ieder geval laag dat de duiven ze zouden pakken.
Iets wat er zeker in zou zitten.
Er komt nu niets meer bij,is goed zo en de vogelpecunia's zijn ook even op.
En of dit soort paapjes meer gekweekt worden,hmm ik weet het nog zo net niet,zeker niet in nederland.Last edited by kingfisher; 12-07-2015, 15:04.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
Hallo,
In 2001 / 2002 heb ik een hele serie verhalen geschreven over de paapjes. Gaf daar duidelijke beschrijvingen over de diverse soorten, etc. Geen kweekverslagen maar misschien heeft u er toch wat aan. Ik was in die tijd de enige liefhebber in NL met zoveel soorten en had / heb daar veel kennis over vergaart. Mag mij de grootste liefhebber van paapjes noemen. Had o.a. ook torqueola in bezit. Heb daar niet mee gekweekt maar wel met andere soorten. Neem aan dat u Sporophila torqueola torqueola bezit, er zijn ook ondersoorten. we kennen : S.t.torqueola, S.t.morelleti, S.t.mutanda en S.t.sharpei. Weet niet hoeveel kennis u inmiddels heeft maar u mag mij altijd vragen stelle. Het kweken is niet erg moeilijk. Zelf heb ik als eerste in NL gekweekt met Sporophila peruviana peruviana. Dat lukte in een kleine kooi van 40x40x30. Niet groot dus en toch gelukt. Als voer gaf ik tropenzaad aan te vullen met onkruidzaden, graszaden, etc. Als levend voer witte meelwormen of meelworm poppen en buffalo wormen.Uiteraard ook ei / kracht-voer, grit, groenvoer en fruit. Als nestkastje gaf ik kunststof kastjes die ik tegen de kooi ophing. Omdat het wat exclusieve vogels zijn adviseer ik te kweken in aparte kooien. Ik kweekte ook in een grote vlucht waarin diverse paapjes,ook dat lukte maar toch voor de zekerheid zou ik ae apart zetten. Heb ze, helaas, zelf niet meer omdat ik de prijzen adsurd vind. Paar hondert euro voor een koppeltje gaat mij iets te ver. Ik heb nog wel vogels maar geen paapjes meer.U mag mij altijd benaderen voor info. Ik weet niet of via dit forum e.e.a. via mail mogelijk is. Wenst u mijn mail adres vraag er dan om opdat ik het een volgende keer kan vermelden.
m.v.gr.
Peter Nicolaas.
Opmerking
-
Hallo Peter,
ik ben bekend met uw artikelen,heb ze onlangs er nog eens bij gepakt om door te lezen.
En we kennen elkaar volgens mij ook persoonlijk als is het maar van hallo en een klein praatje op de verschillende beurzen waar u wel eens staat met vogelbenodigdheden.
Ik heb inderdaad de S.Torqueola torqueola voor zover ik kan beoordelen aan de tekening en buikkleur en kraag en heb inmiddels wat ervaring op gedaan met verscheidene soorten als castaneiventris,minuta,peruviana,luctosa en lineola wat betreft het houden.
Tot kweken is het nooit gekomen oa door verkeerde behuizing en onrust toendertijd in de kooien en door mij.
Ben toen ook gestopt door de hoge prijzen en een paar keer bedonderd,inmiddels wat wijzer(hoop ik dan toch)en geduldiger ga ik het toch weer proberen.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
Deze artikelen staan in hele oude Onze Vogels.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door niels be Bekijk BerichtPeter Nicolaas,
Waar zijn deze serie verhalen te vinden? Misschien kunt u een stukje hier neer zetten?Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door niels be Bekijk BerichtHallo Bob,
Je mag wel wat scannen. Hoeft niet allemaal, als het best veel werk is. Eventueel makkelijke soorten en wat jij ook interessant vindt.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking