Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nestkast in de zon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nestkast in de zon

Sommige van mijn nestkastjes hangen een gedeelte van de dag in de zon. Dit is ook bijna niet te vermijden, maar nu zitten in sommige kastjes ook vogels te broeden. Normaal kan dit geen kwaad, maar met deze hitte weet ik toch niet zeker of dat wel goed gaat. Weet iemand of de vogels daar tegen kunnen? En zo nee, wat is een oplossing om er voor te zorgen dat het niet te heet wordt in de nestkastjes?

Ik heb er ook 1 zitten op 5 eieren , nu heb ik over het dak mijn vest gegooid redelijk dik vest en doe 3 to 4 keer per dag de tuinslang erop dan is het vest drijfnat Volgens mij gaat dit goed , ze blijft zitten en zit niet met haar bekje open

Opmerking

Oke, ik heb even een handdoek over het dak gegooid. Pop ging wel van het nest af en durft nog niet terug. Hopelijk gaat ze zo weer zitten

Opmerking

zit de pop er inmiddels weer op?
        groeten gijs

Opmerking

voor de vogels is het niet prettig, de warmte. maar voor ons zelf ook niet , pfffff.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Wel opletten dat als er jongen zijn de ouden niet in het vlieggat gaan zitten. Heb dat eens met Goulds meegemaakt. De jongen in de nestkastjes waren gestikt daardoor.

Opmerking

Na ongeveer 2 uur ging de pop weer op het nest. Hopelijk is het goed gegaan. Dit is m'n eerste nest van de goulds dit jaar, ze willen nog niet echt kweken dit jaar...

Opmerking

Working...
              X