Moet/kun je iets doen voor de vogels in de voliere met dit extreem warm weer? Bij mij zitten ze allemaal op stok met de snavels open gesperd. Staat water in de kooi en heb de beplanting ff ruim nat gespoten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Warm weer
Collapse
X
-
Ik zelf heb gister het water in flessen gedaan en die eventjes in de vriezer gedaan en geregeld geschud zodat het niet helemaal bevroor en ze dat geven.Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
-
Dat lijkt is een heel slecht idee. Drink zelf maar eens een ijskoud glas water en kijkt wat dit met jouw maag en darmen doet. Niet doen! Gewoon water op de normale temperatuur geven en regelmatig verversen. Geef ze maar een stukje komkommer. Zit lekker veel vocht in.
Vogels hebben het zwaar, maar het is niet zo dat ze er niet tegen kunnen. Ze zullen zich wat rustiger bewegen vandaag en de schaduw opzoeken net zoals wij.
Opmerking
-
wat voor mensen het beste helpt tegen uitdroging is melk, verder is warm water ook erg goed. bij zweten verlies je naast vocht ook veel mineralen en juist die mineralen zorgen voor falen (op den duur ) In melk zitten veel mineralen dus dat helpt erg goed. GEEF GEEN MELK AAN JE VOGELS, DIT KUNNEN ZE NIET VERTEREN EN RAKEN AAN DE SCHIJT. warm water is ook erg goed omdat het vocht door de relatief hogere temperatuur sneller door het lichaam wordt opgenomen. de lichaamstemperatuur van vogels ligt gemiddeld hoger (42C) dan mensen dus ik zou bij zeggen gebruik 2 schalen, 1 in de zon voor eventueel warmer water dat voor drinken goed is. en 1 in de schaduw voor badwater.
verder zou je natuurlijk ook met de plantenspuit je vogels gewoon zeiknat kunnen sproeien. dit doe ik bij de duiven en ze gaan er voor zitten.
dus vogels besproeien en voldoende (schoon) water vertrekken en voor schaduw zorgen zijn de enige dingen die je kunt doen. zebravinken in de outback hebben ook niet meer dat een stroompje warm water en her en der wat schaduw als ze met 40 graden in de zon zitten.
Opmerking
-
Helemaal met de vorige sprekers eens.
IJskoud water kan zelfs dodelijk zijn voor je vogels.
Kamertemperatuur is het beste drinkwater voor ze.
Inderdaad regelmatig verversen.
En laat je vogels nu met rust, geen schoonmaak, niet vangen of ander zaken waardoor ze gaan vliegen of schrikken.
Rust is het beste nu.
Opmerking
-
-
ik spuit een paar keer per dag de planten en het dak aan de binnenkant goed nat.
zodat de druppels aan het dak hangen, de vogels vinden dat heerlijk, zeker de nachtegalen.
die hangen onderste boven aan het gaas, om de duppels te pakken.
ben nu ook blij met de beekloop, ze zitten er veel in.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking