Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe kan dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ze maken er dus weer een heel gedoe van maar! wel heel fijn dat de kleine kooitjes mettertijd verboden gaan worden.

Wij hebben 2 voersilo's in de vlucht hangen.
    Op de grond in het binnenhok staat voer en water.
    In de vlucht is op de grond ook voer en water.
    Eivoer enzo. is in een schaal wat ook in de vlucht staat.
    Eigenlijk is overal wel wat te vinden en ze hebben nooit ruzie bij water- en voerbakken. In totaal zijn er dus minimaal 4 voerplaatsen en 2 waterplaatsen.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
      Ze maken er dus weer een heel gedoe van maar! wel heel fijn dat de kleine kooitjes mettertijd verboden gaan worden.
      maar dan zal je zien, dat die kleine kooitjes nog wel verkocht mogen worden, vrije marktwerking ofzo.

wie gaat dan controleren, wie waar in kweekt ? de dierenpolitie ?

ik word er in nederland een beetje spuugzat van, dat ze zich overal mee gaan bemoeien.

overal zijn regeltjes voor tegenwoordig.

vogels uit een loper mogen niet verkocht worden. wat zie je op de wereldshow in rosmalen ?

en ga zo maar door.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
        maar dan zal je zien, dat die kleine kooitjes nog wel verkocht mogen worden, vrije marktwerking ofzo.

wie gaat dan controleren, wie waar in kweekt ? de dierenpolitie ?

ik word er in nederland een beetje spuugzat van, dat ze zich overal mee gaan bemoeien.

overal zijn regeltjes voor tegenwoordig.

vogels uit een loper mogen niet verkocht worden. wat zie je op de wereldshow in rosmalen ?

en ga zo maar door.
        Helaas helaas. Hopelijk gaat de verkoop idd ook verboden worden maar, ik denk idd van niet. Idd zie je op shows lopers. Raar is dat als het verboden is en in feite moeten die mensen aangesproken worden of verwijderd worden. Als mensen niet alles maar willen volproppen dan zijn regels niet nodig tav dieren. Ik ben het zeker met je eens dat Nederland onderhand een dictatuur begint te worden naar Nederlanders toe met betrekking tot alle regeltjes waaraan men zich dient te houden.

Echter, menselijk denken vanuit de individue zelf (ipv wetgeving), in het belang van de dieren, dan mag je er toch vanuit gaan dat men vogels niet een in hokje van 40x40x40 WIL stoppen?? Dat men begrijpt dat een vogel wat meer ruimte wil?
        Of met shows of verkopen, 30 vogels hutje mutje in een loper?
        Helaas denkt men veelal aan het geld of 'ik heb nou eenmaal niet meer ruimte maar wil wel zoveel mogelijk kweekkoppels houden', 'mijn kamer is zo en zo groot, ik wil zoveel koppels, dan kunnen de hokjes maximaal zo klein worden, maar ach de vogles gaan niet dood dus ze hebben het goed genoeg'. 'Zo makkelijk mogelijk vervoeren en verkopen op een beurs'.
        Allemaal niet in het belang van de vogels. Het getuigt van weinig respect naar wat de vogels nodig hebben oftewel recht op hebben.

Ik zie weleens foto's voorbij komen met allemaal kweekkooien, veel vogels.. Net een industrie. En dan staan er berichten bij 'goed voor elkaar' 'super' 'mooi'.
        Ik begrijp daar geen hout van. Ik word naar als ik die foto's zie.
        Maar zo gaat het met veel dieren. Ook met bv konijnen, levenslang in een hokje van bv 80 x 50 moeten leven. En dan ook nog solitair ipv groepsverband.

Ik begrijp ook niets van 'alles maar onder de meeuwen laten uitbroeden'. Ik vraag me dan af 'wat is er mis met de echte ouders?'.
        En zo verbaas ik me over veel dingen die mensen maar met dieren doen.
        Mij is geleerd om als ik een dier neem, er dan goed voor te zorgen. Vroeger met onze konijnen bv, ze mochten in de kamer los en in de zomer in de tuin. De parkieten mochten los in de kamer, de ratjes liepen vaak op schoot en op de bank. Onze hond kreeg de beweging die het nodig had en veelal in bos of hei 'geen blokkie door de wijk-poep maar op de stoep'-hond.

Net als mensen met kinderen. Een vriendin van mij heeft een kinderopvang. Sommige kinderen noemen haar mama. Die kinderen zitten meer uren bij haar dan bij de echte ouders. De ouders brengen ze 's ochtends heel vroeg en halen de kinderen rond 17 uur of soms rond 18.30 op. Dan zijn die kindjes nog even wakker thuis en dan slapen, de ouders zien hun kindje dan misschien 2 uurtjes.

Ik denk dat alles te maken heeft met de manier van leven tegenwoordig en de maatschappij. Druk druk druk. Veel werken want men wil toch de luxe van auto's en vakanties. Kleine tuin of huis maar toch meerdere dieren willen.

Als ik dit terug lees, klinkt het ontevreden. Dat ben ik niet, verre van dat. Maar het valt me gewoon op hoe de mens alles naar eigen hand probeert te zetten en vaak goed probeert te praten in plaats van te zeggen 'nee, dat past niet in mijn leven daar heb ik geen goede plaats voor/geen tijd voor'.
        Jammer is dat.

Groetjes, Chantal
        Last edited by Tal; 23-06-2015, 13:16.

Opmerking

Dat heb je nu eens goed onder woorden gebracht Chantal.
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

Dat vind ik ook, heel goed gezegd Chantal

Een klein voorbeeldje.
            Enige tijd geleden kwam er bij mij een "vogelliefhebber" eens een kijkje nemen.
            Vol lof over hoe ik mijn vogels gehuisvest heb zitten.
            Dat is natuurlijk fijn om te horen.
            Echter, toen hij zei dat hij van mijn vluchtjes wel 6 broedkooien zou maken, was voor mij de pret direct over.

Zo veel mogelijk vogels kweken, om zoveel mogelijk geld te vangen, daar gaat hem om.
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht
              Dat vind ik ook, heel goed gezegd Chantal

Een klein voorbeeldje.
              Enige tijd geleden kwam er bij mij een "vogelliefhebber" eens een kijkje nemen.
              Vol lof over hoe ik mijn vogels gehuisvest heb zitten.
              Dat is natuurlijk fijn om te horen.
              Echter, toen hij zei dat hij van mijn vluchtjes wel 6 broedkooien zou maken, was voor mij de pret direct over.

Zo veel mogelijk vogels kweken, om zoveel mogelijk geld te vangen, daar gaat hem om.

Opmerking

ik vind het overdreven om mensen af te bellen omdat ze een kleine kooi hebben, maar ik begrijp dat je voorkeur uit gaat naar een grote kooi.
                groeten gijs

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door forpus Bekijk Bericht
                  ik vind het overdreven om mensen af te bellen omdat ze een kleine kooi hebben, maar ik begrijp dat je voorkeur uit gaat naar een grote kooi.
                  Ik heb een paar maanden geleden ook iemand laten weten dat het niet door ging toen ik hoorde dat hij twee koppels in een kamerkooi wilde doen.
                  Ik denk als vogels hier al meerdere maanden in een voliere leven en lekker kunnen vliegen en zich vermaken, het geen fijne vogels worden in een kleine kooi. Daar moet je ook eerlijk in zijn naar de koper toe. Daarbij komt dat onze mening is dat een vogel moet kunnen vliegen en dat kan niet in een kleine kooi.

We hebben geen haast met verkoop, dat scheelt denk ik ook een boel. Hahhahaahah, anders bouwen we gewoon een derde voliere erbij.
                  Die persoon waar ik in het vorige bericht over schreef is op internet te vinden met een kamer vol met kweekkooien. Daar verkoop ik geen vogels aan.

Groetjes, Chantal

Opmerking

het is natuurlijk wel anders als je vogels al hun hele leven lang gewend zijn om te vliegen, dan kan het wel problemen opleveren.
                    groeten gijs

Opmerking

Working...
                    X