Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte gouldamadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bonte gouldamadines

Heeft u foto's van u bonte goulds? Ben benieuwd! Heb vorig jaar op de zwolse vogelmarkt een man gezien die echt aparte mutaties had zitten waaronder goulds. Kwam uit Engeland volgensmij.
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

ben ook erg benieuwd hoe deze er uit zien, heb ze nog niet eerder gezien.
      groeten gijs

Opmerking

Click image for larger version

Name:	20150616_211034.jpg
Views:	1
Size:	90,7 KB
ID:	433148Click image for larger version

Name:	20150616_211122.jpg
Size:	91,7 KB
ID:	433149Click image for larger version

Name:	20150616_211133.jpg
Size:	98,5 KB
ID:	433150Click image for larger version

Name:	20150616_210941.jpg
Size:	89,0 KB
ID:	433151 hier de foto's

Opmerking

groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Wordt er ook niet warm of koud van, straks gaan de splitvogels weer in de verkoop en heeft een ander weer een nare verassing.

Je kan zo te zien meer tijd steken in het schoon houden van je tt kooien.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Sorry maar ik vind het ook niet mooi, ik vind het eerder mislukt.

Zonde van veel vogels dat er zo mee gerommeld wordt. De wildkleuren zijn toch veelal het sterkst. Zie de blauw goulds hoe afhankelijk ze zijn van toevoeging van vit. A omdat ze dat zelf niet kunnen aanmaken.

Wat populier schrijft kan ik me in vinden. In de handel kan dit lelijk uitpakken voor mensen die geen vlekken op hun goulds willen.
              Zie hoe het is met de Japanse meeuwtjes met die rare witte vlekjes, zo zonde.

Je stokken enzo zijn idd wel toe aan een schoonmaakbehandeling.

Groetjes, Chantal
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                Sorry maar ik vind het ook niet mooi, ik vind het eerder mislukt.

Zonde van veel vogels dat er zo mee gerommeld wordt. De wildkleuren zijn toch veelal het sterkst. Zie de blauw goulds hoe afhankelijk ze zijn van toevoeging van vit. A omdat ze dat zelf niet kunnen aanmaken.

Wat populier schrijft kan ik me in vinden. In de handel kan dit lelijk uitpakken voor mensen die geen vlekken op hun goulds willen.
                Zie hoe het is met de Japanse meeuwtjes met die rare witte vlekjes, zo zonde.

Je stokken enzo zijn idd wel toe aan een schoonmaakbehandeling.

Groetjes, Chantal
                Chantal, hoe groot is de kleine kolonie van de Bichenows bij jou?
                Groeten Niels

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door niels be Bekijk Bericht
                  Chantal, hoe groot is de kleine kolonie van de Bichenows bij jou?
                  Beetje off-topic Niels.

Voor zo'n tussendoor vraag kan je Chantal ook even een PM sturen.

Blijft het forum een beetje overzichtelijk.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Om eerlijk te zijn vind ik het wel iets hebben, die bonte. Natuurlijk is die nog niet heel mooi, maar volgensmij zit Imre pas in de beginfase met het kweken van bonte goulds, en zou je best na verloop van tijd prachtige bonte goulds kunnen hebben.
                    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                    Vergeet niet te kijken op mijn site!
                    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
                      Beetje off-topic Niels.

Voor zo'n tussendoor vraag kan je Chantal ook even een PM sturen.

Blijft het forum een beetje overzichtelijk.
                      Een klein beetje toch?

Even naar de goulds, door het vergroten van het formaat komen er wel veel splitten aan te pas. Heb je veel met mutaties. Je moet er van houden. Had blauwe goulds, maar kweken ging niet super. Zal niet zo gemakkelijk zijn om die te kweken. Vergeleken met de natuurkleur.
                      Groeten Niels

Opmerking

ik vind het persoonlijk niet zo'n mooie vogels, zie ze toch liever zonder bond.
                        groeten gijs

Opmerking

ik vind het ook niet mooi, maar ieder zijn meug.

ik hou zowiezo, alleen van wildkleur.

dat is de vogel op zijn puurst.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Het is ook niet helemaal mijn ding!

Ik ben persoonlijk helemaal geen fan van kleuren mutaties en zie veel liever de wildkleur varianten, van welke vogelsoort dan ook.

Maar ja, ieder zijn ding. Ik vind het zonde. Gelukkig blijft men bij de mutatiekweek afhankelijk van een goede wildkleurlijn
                            Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

bonte goulds??

hallo
                              wat een positieve reactie,s zeg,ik zou graag zien dat het ook wat anders kan.
                              Ik denk zelf dat het geen bonte vogels zijn maar doorgekweekte pastellen of gele met een vorm van restpigment,wat je er uit zou kunnen kweken misschien en dan krijg je geheel gele vogels.
                              En wat de blauwe betreft heb ze zelf ook gehad zonder ook maar welke toevoeging dan ook en toch bleven ze goed in conditie.
                              En mocht je een hekel hebben aan mutanten dan reageer je er toch niet op ,of als je het toch doet probeer er wat van te maken.
                              Ik kweek zelf al jaren kleurafwijkingen in allerlei vogels en dat kan je mooi vinden of niet[dat is voor een ieder anders]en dat is ook het leuke aan de hobby vogels kweken.alleen je moet wel in het achterhoofd houden zonder flinke gezonde wildkleuren kan je geen goede mutanten kweken[dat is mijn mening]ook het maar door kweken van allerlei kleuren door elkaar heen is voor de verantwoording van de kweker.
                              Ik kweek veel mutanten bij de zilverbek en probeer ze zoveel mogelijk kleur bij kleur te kweken.

Opmerking

Working...
                              X