Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke soort?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Misschien een combinatie van een koppel pap amandines en
    Een koppel afrikaantjes?
    Je weet hoe het werkt je begint en voor je het weet heb je van 1 soort iets teveel koppels
    Zon Astrilde zijn ook een uitdaging
    Groeten, Ben

Opmerking

@Niels be: Ik kweekte mijn sijzen hoofdzakelijk in kooien van 120 x 40 x 40.
      Ik moet daar echter wel bij vermelden dat dit de kleinere soorten waren, zoals de Geelbuikjes en de Kapoetsen.

De grotere of wat schuwere sijzen zul je haast in kleine vluchtjes moeten kweken denk ik.

@Ben86: Ik wil mijn gaan richten op een bepaalde groep vogels. Ik neig toch meer naar de Pap.amadines en 1 of 2 koppel Goulds.
      De Goulds zet ik dan in kooien van 120cm lang, de Pap.amadines houdt ik 240cm lang.

En, zoals Populier ook al zei, dan de boel mooi aankleden met allerlei kunstgroen en natuurlijke takken!
      Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Zelf neig ik er altijd naar om een paar makkelijkere soorten en
        Een paar wat moeilijkere soorten.
        Ik heb niet zoveel ruimte dus zoek nog de juiste mix.

Ben benieuwd wat je gaat doen Martijn
        Groeten, Ben

Opmerking

Qua papegaaiamadines zou ik in deze vrij lage kooien niet voor de forbes kiezen. Ze vinden hierin niet de rust die ze nodig hebben om te broeden.
          Driekleur en Kortstaart kan zeker. Deze zijn wat rustiger. Coloria kan ook, maar wilde je niet. Roodkoppen zijn weer wat drukker en iets minder geschikt denk ik. Indische nonpareil kan ook, maar daar is je budget een beetje te krap voor. Lutino- of gele zwartoog driekleuren is ook een leuke uitdaging misschien. Of paar mutanten van de goulds erbij is ook altijd interessant.

Suc6 met kiezen.

Opmerking

De Forbes stond niet op mijn "verlanglijstje" Sytze.
            Ik heb deze in het verleden al eens gehad. Een gigantische mooie vogel, maar zo zenuwachtig, wild en schuw, daar werd ik helemaal gek van!

Ik zie wel voor welke soor(ten) ik kies. Er komen in ieder geval 1 a 2 koppels Gouldamadines. Dit blijven mijn favorieten en mijn vrouw vind ze ook helemaal geweldig.

Ik ga alles lekker rustig opbouwen, onderkast maken voor het voer en spullen, alle kooien aankleden met kunstgroen en wilde takken erin (leuk werk trouwens om te doen).

In september is de markt in Zwolle er weer, daar ga ik maar eens kijken. We zien het wel...alles op z'n tijd zal ik maar zeggen
            Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Aangezien het vandaag toch slecht weer is, heb ik de dag maar nuttig besteed door wat verlichting (LED) in de kooien aan te brengen en de kooien in te richten.

Laat de vogels nu maar komen....

Jullie kunnen de foto's van de aangeklede kooien zien via mijn profiel.
              Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Ziet er zeer netjes uit. Wat voor kooien zijn dat?

Opmerking

Mooi gedaan hoor, ziet er keurig uit, misschien nog wat girlandes plaatsen op de achterwand.

Erg mooi die Domus Molinari kooien, zien er kwalitatief goed uit.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Dank jullie wel 😊👍

@Sytze: dat zijn Domus Molinari draadkooien. Ik heb er zelf een achterwandje in gemaakt.

Ik vind dit zeer fijne en kwalitatief goede kooien. Een ander groot voordeel is, je kan met dit type ze eindeloos aan elkaar blijven koppelen middels de uitschuifbare zijkanten.

De bovenste 2 zijn gereserveerd voor 2 koppels Gould (ieder koppel een kooi van 120 cm lang.

De 2e en 3e laag heb ik 2 kooien van 240cm lang ik wil ik elk 1 koppel (waarschijnlijk 2 koppels) Peales ppa in gaan doen.

De onderste laag (ook 240cm lang) houd ik leeg voor de eventuele jongen.

In totaal 4 koppels, dit is qua tijd dan ook prima te doen denk ik.

@Populier: die heb ik ook nog, heb dozen vol (en dat is niet overdreven) met kunstgroen.
                    Misschien is het niet zo goed te zien op de foto's maar op de achterwanden hangen al wat stronken Kienhout, kunstbloemen en kunstplanten.
                    Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

zeer mooi gemaakt Martijn, mijn complimenten! de zou ook eventueel de 2 koppels goulds in 1 ruimte doen, of de kooi van 120 of de kooi van 240. persoonlijk vind ik kolonie kweek altijd zeer mooi. een vriend van me heeft zebravink(jes) in een buitenvoliere en kweekt ook in een groepje. de dynamiek die je dan ziet vind ik altijd fantastisch. maar per koppel is voor het resultaat vaak beter ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Opmerking

Mooi ook de led-verlichting, is het voldoende 1 module per kooi?

Misschien kan je nog even een detailfoto maken hoe je die hebt bevestigt.
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

netjes gemaakt Martijn, je vogels zullen er blij mee zijn.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Last edited by MartijnSchaufeli; 19-07-2015, 22:11.
                            Met vriendelijke groet,

Martijn Schaufeli

Opmerking

Working...
                            X