Mededeling

Collapse
No announcement yet.

duif rare poot.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

@Populier, klopt, ouder met kind is lijnteelt maar ook dat is voor ons niet een optie en zien wij als inteelt, maar bij dieren wordt het gezien als lijnteelt.

Bij ons gaf het ook verdriet. Zo'n dapper duivenjong met een spreidpoot, en dan laten euthanaseren.. Puur om verder lijden van het leven leiden te besparen omdat je ziet hoe zwaar het jong het heeft.

Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

De oorzaak van spreidpoten kan inderdaad aan een te gladde onderbodem liggen of een te zware pop (kan uitgesloten worden want er zijn 2 jongen) maar de grootste oorzaak is mijn inziens een te hoge of te lage broedtemperatuur.

Opmerking

Mij is vorig jaar het volgende geadviseerd...

Pak een stuk breed elastiek (bijvoorbeeld hetgeen waar de postbode zijn postpakketten mee samenbindt). Knip er een stuk uit ter grote van de normale afstand tussen de poten. Maak aan beide uiteinden een gaatje en stop daar de pootjes van de vogel in. De poot wordt nu bij elkaar gehouden in een normale (af)stand door het elastiek. Kijk of het beter gaat na een paar weken en anders kan je het dier beter uit zijn lijden verlossen.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ik ben naar een goed vogel kweker geweest.
          Die heeft het met pleisters gedaan en mij het ook laten zien.
          Nu kan ik het voortaan zelf.

Zoals ik al eerder heb gezegd kleine kans dat het inteelt is vader komt uit Heerhugowaarder en moeder Hilversum
          Groetjes Stefan

Opmerking

dacht de kweker dat ze nog te genezen waren?
            groeten gijs

Opmerking

hij dacht het wel maar heb het tape eraf gehaald het ging te strak zitten.
              1 van de duivjes was er ook gewond door geraakt.

Maar hij zegt ook dat ze er wel mee kunnen leven.
              Heb ik ook aardig gezien want ze beginnen nu al een beetje op stok te zitten.

Dus als pa en moe duif ze accepteren blijven ze bij mij.
              Ze zijn nu ook al aardig tam hierdoor...
              Groetjes Stefan

Opmerking

Working...
              X