Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamant duif uitgevlogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• diamant duif uitgevlogen

Hoi allemaal

Vandaag is 1 van me diamant duiven uitgevlogen.
    Nu loopt hij alleen nog maar op de grond waar ik 4 japanse kwartels heb lopen.

Ook is er erg veel wind waardoor hij het koud lijkt te hebben.
    Kan ik hem in zijn nest terug doen of beter van niet?
    Groetjes Stefan

je kan het proberen, maar mijn ervaring is dat dat niet gaat helpen.

jij draait je om, en ze wippen er gelijk weer uit.

maar het proberen waard.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

het is niet zo dat de ouders hem verstoten vanwege me geur?
      Groetjes Stefan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marquancez Bekijk Bericht
        Hoi allemaal

Vandaag is 1 van me diamant duiven uitgevlogen.
        Nu loopt hij alleen nog maar op de grond waar ik 4 japanse kwartels heb lopen.

Ook is er erg veel wind waardoor hij het koud lijkt te hebben.
        Kan ik hem in zijn nest terug doen of beter van niet?
        Kun je je voliere niet afdekken, desnoods voor een deel, net als in de winter?

Dat is het nadeel van niet de gelegenheid hebben om kwartels apart te zetten. Mocht je een binnendeel hebben dan kun je je kwartels daar zetten en dan zo dat je andere vogels wel door de hoge opening naar binnen kunnen maar je kwartels niet er uit kunnen. Kwartels zijn hoenderachtigen. Lusten dus ook vlees.

Groetjes, Chantal
        http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marquancez Bekijk Bericht
          het is niet zo dat de ouders hem verstoten vanwege me geur?
          Dit is nooit aan de orde bij vogels, alleen zoogdieren. en het is zinloos om hem terug in het nest te zetten. hij is er met een mum van tijd weer uit. ze zitten er kort na uitvliegen altijd bij alsof ze het koud hebben (veren op e.d.) niets aan doen(!). gewoon laten gaan.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl Bekijk Bericht
            Dit is nooit aan de orde bij vogels, alleen zoogdieren. en het is zinloos om hem terug in het nest te zetten. hij is er met een mum van tijd weer uit. ze zitten er kort na uitvliegen altijd bij alsof ze het koud hebben (veren op e.d.) niets aan doen(!). gewoon laten gaan.
            Toch kan ik me goed voorstellen dat het jong het echt koud had want 2 juni was het guur weer en als de voliere pal in de wind zou staan dan is dat wel even pittig, zeker voor een jonge vogel die geen benul heeft ergens anders te moeten gaan zitten.
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Gelukkig ging hij zelf het verwarmde nachthok in en heeft daar bij het begin gezeten.
              Me kwartels doen gelukkig niks bij de kleine duif.
              Ze broertje of zusje is vandaag ook uitgevlogen dus zitten ze nu lekker bij elkaar.

In de nacht slaapt hij/zij wel op een verhoogt plekje (een shuil hokje van de kwartels)
              Groetjes Stefan

Opmerking

Working...
              X