Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fokvoer voor kapoetsensijzen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Je MOET het in de vriezer doen anders wordt het zuur.

Je krijgt dus straks Zwartborst sijs die denkt dan hij een Chinese groenling is en een Chinese groenling die denkt dat hij een Fancy is

Opmerking

Klopt haha. Ik dacht eerst, ik ga dan weer de eieren wisselen van de chinese groenling naar de moeder terug, maar de Fancy broedt dan weer 2 dagen langer en die houdt op een gegeven moment ook op met broeden.
      Wel heel leuk om te zien hoe klein eigenlijk die eitjes zijn van de Amerikaanse sijzen in betrekking tot andere soorten haha. Nooit zo opgevallen eigenlijk.
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
        Je krijgt dus straks Zwartborst sijs die denkt dan hij een Chinese groenling is en een Chinese groenling die denkt dat hij een Fancy is
        Dat hoeft niet perse, ik heb in het verleden 2 eitjes van de zwartkopsijs in een nest van een koppel mozambiquesijzen overgelegd, die hadden op dat moment 2 onbevruchte eitjes.

De mozambiquesijzen hebben de zwartkopjongen prima verzorgd alsof het hun eigen jongen waren.

De 2 jongen bleken 2 popjes te zijn, deze heb ik verkocht aan een vriend die ze het jaar erop gekoppeld heeft aan 2 zwartkopsijsmannen en hebben gewoon beide voor nageslacht gezorgd.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Beste ,

Op dit moment gaat het erg goed met de jonge kapoetensijzen, ze groeien hard eten goed van het opfokvoer wat we mengen buffalowormen.

De tip met het negerzaad zal ik ook eens proberen hoe dit gaat, thx.

Maar wat ik mij ook afvraag hoe gaat dit straks verder als ze uitvliegt, kan ze toch niet elke dag gaan vangen om te voeren.
          A Moet ik ze in een apart kooitje gaan zetten en dan helemaal overgaan tot handopfok.
          B Hoe leert ze om zaden te gaan eten als dit de moeder niet leert.
          C Ook als we ze terug in de volieere zetten accepteerd de moeder dat wel?.

Mischien heeft iemand hierover nog wat tips.

Opmerking

ik zou ze apart zetten, en dan met een andere oudere vogel er bij.

van die leren ze dan, hoe en wat ze kunnen eten.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ik zou ze ook apart zetten en ook niet meer terug zetten

inderdaad is het makkelijker als er een oudere vogel bij is want zo zien ze waar en wat ze moeten eten.
              groeten gijs

Opmerking

Hallo

Maar waarom niet met hun eigen moeder?? die zou het hun toch ook voordoen.

Opmerking

Opmerking

Beste van Tuijl,

Wellicht heb je de voorgeschiedenis niet goed gelezen, anders was wellicht je antwoord anders geweest.

Opmerking

Ook hier eergisteren een nestje met 5 jonge kapoetsensijsjes geboren. Er wordt goed van het eivoer gevoerd maar het oogt net alsof ze niets te eten krijgen. Mijn ervaring is dat het wel goed komt.

Opmerking

Beste G de beer,

Wellicht kunnen wij straks jongen ruilen wegens bloedlijn, mijn jongen zitten samen met de pop en alles gaat inmiddels heel goed.
                        Aangezien de moeder inmiddels 8 jaar is laat ik haar geen eieren meer uitbroeden, maar zal haar in het andere gedeelte van de voliere zetten zodat ze nog een aantal leuke jaren verder kan.
                        Heb ergens gelezen dat ze max 9 jaar worden, maar ze ziet er nog zo mooi en vitaal uit.

Ook heeft 1 van mijn koppel Goulds (paarsborst/roodkop) 6 bevruchten eieren deze moeten eind komende week uit gaan komen.
                        De nachtegalen hebben een mooi 2e nest gemaakt en de binsen zijn ook druk doende.

Had wel verwacht dat de wevers al een nest gebouwd hadden maar deze blijven nog een beetje achter met andere jaren.

Opmerking

HJoosten, ruilen is evt mogelijk afhankelijk van woonplaats. Voor mij niet noodzakelijk omdat ik met 2 koppels broed en daardoor onverwant kan koppelen.
                          Overigens vond ik het 5e jong gisteren verdrukt in het nest en van de andere 4 waren de kropjes maar matig gevuld. Of dat met de hoge temperatuur te maken heeft?

Het popje van het andere koppel is inmiddels ook weer aan het leggen gegaan. Heb ze vandaag op het nest met wat water beneveld en dat kon ze wel waarderen.

Opmerking

Hallo G de beer,

We delen samen Tilburg (reeshof), dus de afstand zal geen probleem zijn .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door hjoosten Bekijk Bericht
                              Hallo G de beer,

We delen samen Tilburg (reeshof), dus de afstand zal geen probleem zijn .
                              Klopt dat is kruipend nog te doen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
                                Klopt dat is kruipend nog te doen
                                Zou het mogelijk zijn om bij jou een jong (mannetje)van een dag of 12 te kopen uit het nest.
                                Wij zouden deze dan verder opfokken met fokvoer en bij een van onze jongen zetten die handtam vandaag 14 dagen zijn.

Hoor wel van je en als je dit zou willen wat dan de kosten zijn.

Mijn email adres is vandenoort@home.nl

Opmerking

Working...
                                X