Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik ken een paar kanarieboeren die het recept van Hartog Schouten gebruiken.Ik heb hun gevraagd hoe het met het lactose gehalte zit.Ze zeggen dat ze lammerenmelk(emmer 1,5 kg) van sprayfo gebruiken zit geen of minder dan 4% lactose in.
Jan.
Ik ken een paar kanarieboeren die het recept van Hartog Schouten gebruiken.Ik heb hun gevraagd hoe het met het lactose gehalte zit.Ze zeggen dat ze lammerenmelk(emmer 1,5 kg) van sprayfo gebruiken zit geen of minder dan 4% lactose in.
Jan.
Ok,dat is inderdaad een laag percentage.
Blijf toch een beetje sceptisch als je het niet erg vindt.
Om in boerentermen te blijven "Wat de boer niet kent".
hallo
nou of het slecht is of niet??,maar ik weet wel dat als er geen mensen waren vroeger die eigengemaakte kwark[van volle melk]maakte en aan hun jonge europese vogels voerden dat er beduidend minder europese vogels als nu op dit moment.
En vroeger dan heb ik het over ong 20 jaar terug .
zo af en toe doe ik het ook weleens voor de afwisseling en de vogels zijn er gek op,ook vooral spreeuwen en lijsters maar ook afrikaantjes.
En vaak ook met een prima kweekresultaat.
Nog niet zo lang geleden was ik bij een lezing van v himbergen en die zou ik zeker als je daar eens bij kan zijn gewoon naar toegaan daar steek je nog veel van op,ook als je al lang vogels kweekt en dit schrijf ik niet om wat te promoten maar hij legt het geduldig uit waarom je sommige dingen zou kunnen doen en andere beter niet.
mvg
Hoi Leila,
Ja zal wel maar toen ging er ook heel veel mis.Gelukkig staat de tijd niet stil en komen er steeds nieuwe ervaringen met bepaalde producten waar lammerenmelk er 1 van is.Lezing van Jos van Himbergen is een aanrader zo vader zo zoon.
Jan.
Had het van een jongen van onze vereniging, die kweekte kromnavels,hij deed dit door het eivoer en zijn jonge vogels werden er erg groot door, ik kweek tropen vandaar mijn vraag of het daar ook voor geld.
Gerrit je moet doen waar je zelf in gelooft.1 van de kanarieboeren gebruikte eerst gewone melk maar door het vitamine A en lage lactose gehalte nu lammerenmelk en de resultaten zijn goed.Ik weet niet of je dit kunt vergelijken met tropen zul je bij de gebruikers moeten raadplegen.
Jan.
Ik zou het zelf niet doen, want al mijn jongen komen er nu ook al door dus het kan eigenlijk bij mij alleen maar fout gaan want er is niet veel te verbeteren.
Het ging mij er om wat het verschil is tussen tropen en kromsnavel,
Welke vogel heeft hier het meeste profijt van.En waarom worden de jongen die gevoerd worden met {lammetjes melk}
groter worden als de andere jonge vogels.
Gerrit
Opmerking