Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nest enkel grootbrengen door pop?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nest enkel grootbrengen door pop?

Ik gaf daarstraks na het werk de vogels eten en bij de spitsstaarten zag ik alleen de pop buiten. Op zich niet vreemd, daar degene die aan het broeden is wel vaker op het nest blijft zitten, maar bij nadere inspectie zag ik hier precies ook geen vogel. Toen ik in het nest voelde merkte ik dat de man er dood in lag. Geen idee waarvan hij het slachtoffer is geworden. Hij zag er wel wat 'plat' uit, dus ik vermoed dat de pop gewoon op de eieren en de overleden man is gaan zitten. (Best een macaber idee.)

Nu zit de pop terug te broeden, dus ik vermoed dat de eieren zo wel zullen uitkomen, maar nu vraag ik me af of ze de jongen ook grootbrengt. Of is dit onbegonnen werk?

Het gaat om 5 eieren trouwens.

meestal lukt dit wel, het is altijd het proberen waard.
    groeten gijs

Opmerking

Ik vermoed dat dit wel gaat goedkomen. Bij mij heeft een gould pop ook alleen een nest groot gebracht. Het zal even afwachten worden hoe het gaat lopen.

Succes.

Opmerking

Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by DeHeide; 12-06-2015, 09:26.

Opmerking

dat zal de man geweest zijn en de jonge kleurmutant zal een popje zijn

Opmerking

zeer mooi. ook de kleurmutatie leuk leuk . hoe groot is de voliere en wat zit er nog bij in de gemengde voliere. buitren de groenvleugel duif?

Opmerking

Opmerking

Erg leuk die foto's en mooi dat ze allemaal zijn groot gebracht.
                groetjes
                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

goed om te horen dat het gelukt is, mooie vogels.
                  groeten gijs

Opmerking

ja leuke foto`s deheide.

en lekker voor je vogels in je voliere, die planten.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Mooi resultaat en ik kan me vergissen maar dit zijn toch gordelgrasvinken,ik zie geen oranje snavel bij de ouders?
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Dank je wel voor de fijne reacties.

@Kingfisher, dat komt omdat er op de foto's alleen jonge vogels te zien zijn. Die hebben nog geen oranje/rode snavel.
                        Ik zal morgen eens een foto van de moedervogel posten.

Opmerking

Een beetje later dan beloofd. Een foto van de jongen en de moeder, die er helaas wel wazig opstaat, maar het rode is goed te herkennen. Dit is overigens niet de nest waar ze in 'opgegroeid' zijn, maar ze zitten graag samen knus bijeen, en dat gaat hier gemakkelijk.

Nog even een foto van de groenvleugels, gewoon omdat ze zo leuk zijn.

Opmerking

mooie foto`s, zeker van die duifies.

qua grootte zijn ze te vergelijken met de diamantduiven ?

zo te zien zijn ze wat groter, of zie ik het niet goed ?
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Wat een prachtige vogels heb je! Kun je trots op zijn.
                              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                              Vergeet niet te kijken op mijn site!
                              http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Working...
                              X