Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer zullen de vogels weer naar buiten kunnen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wanneer zullen de vogels weer naar buiten kunnen?

hoi,

er zijn vast hier wel liefhebbers die de vogels al buiten hebben of dit nog gaan doen, ik zit alleen een beetje tegen de temperatuur 's nachts aan te kijken, die schommeld behoorlijk.
    heb zelf rijstvogels en zou die graag weer naar buiten doen.Hebben koud gezeten in winter maar wel vorst en tocht vrij. Ze zitten nu in een nachthok met de mogelijkheid om naar buiten te gaan, dit doen ze soms maar meestal blijven ze binnen.
    Hoe zijn jullie ervaringen en zal ik het gaan proberen of nog een weekje afwachten?
    Groeten Tom

ik zou het gewoon doen. ik heb zelf gouldamadines en blauwkopblauwfazantjes buiten maar ze kunnen wel naar binnen toe

Opmerking

misschien is het nog een idee om in de nachten wat om de kooien heen te doen, een doek ofzo? dan hebben ze niet gelijk die klap.
      Groeten Tom

Opmerking

Rijstvogels kunnen deze temperaturen wel aan, zeker als ze al niet al te verwend zijn afgelopen winter.

Opmerking

dan gaan we ze naar buiten doen, bedankt voor uw reacties!
          Groeten Tom

Opmerking

Ik heb afgelopen woensdag een aantal Goulds die binnen zaten ( overdag 20 en s'nachts 10 graden) in de voliere gedaan. De meesten komen s'avonds wel naar binnen maar er zijn er toch ook die buiten blijven slapen. Hier in het zuiden is het wel wat warmer.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tropenkweker078 Bekijk Bericht
              ik zou het gewoon doen. ik heb zelf gouldamadines en blauwkopblauwfazantjes buiten maar ze kunnen wel naar binnen toe
              waarschijnlijk mogen mijn goudbuikjes ( import ) morgen als het lekker weer wordt ook naar buiten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door G de Beer Bekijk Bericht
                Ik heb afgelopen woensdag een aantal Goulds die binnen zaten ( overdag 20 en s'nachts 10 graden) in de voliere gedaan. De meesten komen s'avonds wel naar binnen maar er zijn er toch ook die buiten blijven slapen. Hier in het zuiden is het wel wat warmer.
                Jouw vogels zijn dus wel wat temp. verschil gewend.

Waar men zich soms in vergist is dat vogels die in een schuur/binnen zitten heel anders leven dan een vogel die in een buitenvoliere leeft. Zelf als een voliere is afgedekt dan is het temperatuurverschil vaak veel sneller waar de vogel toch tegen moet kunnen.
                Met zon (al dan niet op de voliere) kan het snel oplopen. Gaat de zon weg dan koelt het vlot af.
                Als de vogels in de zon kunnen zitten is het heerlijk warm, als de zon weg is dan is het verschil in temperatuur nog groter.
                Overdag in de 20 graden met zonnig weer, 's nachts kan het maar zo rond de 5 worden. Dat is ruim 10 graden verschil in de voliere en dat vaak in een vlot tempo.
                In een binnenruimte is dat veelal heel anders. Het temperatuurverschil is vaak kleiner dus minder aanpassen voor vogels.
                Als een voliere niet meer is afgedekt dan heeft een vogel ook nog te dealen met wat wind en event. vocht van bv regen of mist.

Groetjes, Chantal
                Last edited by Tal; 11-05-2015, 07:51.
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Geen enkel probleem. Het heeft al zes weken niet meer gevroren bovendien. Tenzij je de vogels echt binnen bijverwarmd kun je ze gerust buiten zetten.

Opmerking

2 weken geleden vroor het hier ander 9 graden in Twente, dat hadden we niet verwacht! Gelukkig konden de vogels zich binnen warm houden, ik heb vandaag de eerste 2 koppels naar buiten gedaan, als nou weer heel koud wordt doe ik wat om de kooi
                    Groeten Tom

Opmerking

Vannacht richting vriespunt.
                      Tenminste, dat voorspellen ze.

De wind zwakt af en het koelt af naar 6 graden aan zee tot lokaal 2 graden in het binnenland. Er is landinwaarts kans op vorst aan de grond en plaatselijk ontstaat een mistbank.
                      Bekijk het weer voor vandaag, morgen & de komende dagen voor Nederland bij Weeronline. ✅Weerbericht Nederland ✅Actuele temperaturen

Groetjes, Chantal
                      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Mijne zitten buiten, maar heb er wel wat voor hangen! Denk dat het wel goed gaat. maar ik hou zeker de temperatuur in de gaten!
                        Groeten Tom

Opmerking

ja, het wil nog niet echt doorzetten, het warmere weer.

komende dagen gaat de temperatuur weer naar beneden.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Vogels zitten nu al tijdje buiten, alleen hebben ze nu hun nestjes gemaakt en eerste ei is vandaaag gelegd, nu heb ik de pop af en toe gesignaleerd in nestkastje maar als ik naar buiten liep ging ze er weer vanaf, vanavond hing ik het doek er weer voor en toen ik 10 min later keek zaten ze allebei in rust op een stok. Schrikt het doek af? of gaan ze pas na zoveelste eitje echt broeden?
                            Groeten Tom

Opmerking

Wat voor vogels heb je? De meesten gaan niet vanaf het eerste ei broeden.

Opmerking

Working...
                              X