Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweek 2015

afgelopen zaterdag alles klaargezet[kooien en schoongemaakt]voor het begin van de kweek,enkele vogels zitten in kleine vluchten apart of samen met gelijkwaardige vogels en de sint helena,s zitten apart en in een kleine kolonie,16 broedkooien staan klaar voor de zilverbekken.
    mvg wim

webmaster van Voor al uw vogel(kweek) informatie

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Bericht
      afgelopen zaterdag alles klaargezet[kooien en schoongemaakt]voor het begin van de kweek,enkele vogels zitten in kleine vluchten apart of samen met gelijkwaardige vogels en de sint helena,s zitten apart en in een kleine kolonie,16 broedkooien staan klaar voor de zilverbekken.
      mvg wim
      Wat leuk om een kolonie sint helena's te hebben! Hoeveel heb je er? Begroeide voliere, maken ze zelf hun nesten of kastjes? Heb je ze binnen of buiten? Mooie vogeltjes!
      Groetjes, Chantal
      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

Kees de Boer in Bussum heeft er zat zitten, die kan je wel aan een pop helpen.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

dankje ton als er zaterdag niets is zal ik daar is gaan kijken .
            groet Ries

www.vogelmarkt.nl

Opmerking

kweek 2015 vervolg

hallo
              mooi om te horen dat het bij jullie allemaal ook begint of staat te beginnen.
              Tal ik heb 5 paar sint helena,s,vanmiddag samen met mijn dochter[vandaag 8 jaar geworden] verder gegaan met nestkastjes ophangen in broedkooien en vluchten en voerbakjes vullen van de broedkooien en nestmateriaal erin verdeeld.
              In de vlucht van de helena,s gingen ze gelijk naar de grond naar het nestmateriaal om er wat mee te rommelen en dat terwijl wij bezig waren,leuk toch.
              Vuurvinkjes bij elkaar gezet en de mannetjes iets gekortwiekt zodat ze niet te snel achter de popjes aan kunnen jagen[toen ik ze namelijk net had en bij elkaar had zitten waren ze wat vervelend tegen de poppen,nu ze bij elkaar zitten gaat het een stuk beter.
              Ze kunnen wel normaal vliegen hoor het is aleen enkele uiterste puntjes.
              ze zitten samen met tijgervinken en zilverbekken met 2 paar in een kleine vlucht van 1,2 m keer 1,2 m en 0,70 diep aangekleed met kunstgroen ook de nestkastjes.
              Ook samen met mijn dochter ze zilverbek poppen alvast in de broedkooien gezet,nu nog de mannen uitzoeken en erbij plaatsen.
              mvg wim

Opmerking

Wat leuk dat je dit zo samen met je dochter doet!

Dank je wel voor je uitleg!

Die 5 koppels sint Helenafazantjes heb je dus ook in een vlucht van lengte 1,2 x breedte 0,7 x hoogte 1,2 meter?
                Is je vlucht binnen?

Wij blijven ze (net als dornastrildes) erg leuk vinden!

Groetjes, Chantal

Opmerking

en dat ze mooi zijn he, de helena`s. ze zijn echt prachtig getekend.

Last edited by Ton; 28-04-2015, 18:53.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Bij mij zitten ze op dit moment te broeden op zes eieren, spannend!

Opmerking

sint helena,s

hallo
                      nee ,de sint helena,s heb ik in een grote vlucht zitten samen met 1 paar zilverbekken en 1 paar eleganten en dat gaat prima[3m keer 2,4 hoog en 0,90 diep]en helemaal aangekleed met nestkastjes op 1 meter hoog en bovenin voor de eleganten,zowel open als half open nestkasten en 2 kunstkerstbomen [grote].
                      De elegant parkiet is toch wel een hele leuke vogel om samen te houden met kleine tropen helemaal niet vervelend of dingen slopen enz.
                      ik heb 3 van zulke vluchten aan de voorkant van de voliere[2 zijn er iets korter]en allemaal zit er 1 paar eleganten in en tijgervinken[niet bij de helena,s]en bicheno,s en zilverbekken ongeveer 4 of 5 paar per zo,n vlucht en doet 1 paar of soort echt helemaal niks dan vang ik ze er uit en krijgen de andere meer ruimte.
                      De bedoelde sint helena,s zaten al aan het nestmateriaal toen mijn dochter het er net had ingelegd dus dat is wel hoopvol.
                      Ik heb in het midden een gangpad van ongeveer 80 cm breed en over de hele lengte[7,3 meter]en aan de linkerkant heb ik 6 flinke broedkooien of kleine vluchten[1,2keer 1,2 keer 70 cm diep en 2 boven elkaar] en daar zitten bovenin vuurvinken tijgervinken en goudbuikjes allemaal samen met 1 paar zilverbekken ,als de laatste storen of dergelijke dan vang ik die er ook uit en zitten ze alleen.
                      Alleen 1 vuurvink pop die noem ik hoedinie[hoop dat ik het goed schrijf]die heb ik al 3 keer moeten vangen en daar word je met zo,n lang gangpad en 2,20 hoog niet echt vrolijk van en de vogel word er ook niet beter van.
                      De onderste vluchten gebeurt dit niet daar heb ik een doorzichtig tafelkleed[een strook] voor vastgemaakt net achter de deur en hoef ik zodoende er nooit 1 te vangen.
                      Vanavond heb ik de laatste 2 mannen zilverbek bij de poppen gezet in totaal 20 paar in diverse kleuren[hopenlijk wat er uitkomt haha].
                      mvg

Opmerking

Mooi verslag! Dank je wel voor de informatie!
                        Groetjes, Chantal

Opmerking

kweek 2015 vervolg

Nu ,zijn diverse paren aan het nestelen van de paren in de broedkooien zijn er al 9 met het nest af of bijna af en een enkele zit er al regelmatig in ,ook enkele tropen zijn bezig,mvg

Opmerking

Bij mij gaat het allemaal ook Prima.

De Karpoeten hebben is sinds 4 dagen het eerste nest (3x) uitgevlogen, en heeft nu alweer 4 eireren.
                            De nachtegaal heeft vandaag hun 2e ei gelegd.
                            De Glosters hebben vanmorgen hun 4 ei gelegd
                            En de binsen astilde is druk met het verzamelen van nestmatriaal.
                            Maar ook hoop ik dit jaar jongen te krijgen van de Napoleonwevers en de widias.

Wellicht wat vroeger als de meeste buiten kweekers maar mijn voliere's bestaan geheel uit dubbelglas, waardoor het nu nog een kleine 20 graden is in de buitenvoliere.

Dus veel succes alle met de kweek
                            Last edited by hjoosten; 03-05-2015, 21:27.

Opmerking

kweek 2015 vervolg

gisteravond zag ik dat van de kolonie sint helena, fazantjes er 2 een nest hebben gemaakt waarvan 1 op 2,30 meter hoog en de andere in een klein kunstkerstboompje van nog geen meter hoog en dan in het midden van het boompje.
                              ook heeft 1 vuurvink het nest af op 1 meter hoog in een half open nestkast,mvg wim
                              Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Working...
                              X