Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste voorjaars geluk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Eerste voorjaars geluk

Sinds eind vorig jaar heb ik in de buitenvoliere ook een koppel diamantduiven vliegen voor de leuk. Afgelopen week zag ik de eerste jongen zitten, dus vandaag even een foto gemaakt:

Eigenlijk niet de eerste jongen, want in januari is nog een jonge bichenow uitgevlogen. Maarja dat valt niet in het voorjaar he

goed om te horen!
    maar zou je de nestkastjes niet eens schoonmaken (bovenkant) deze zien er erg vuil uit.
    groeten gijs

Opmerking

Ja dat heb ik na de foto gedaan, dus is nu al weer schoon

Opmerking

Beetje last van houtworm?

Zien er leuk uit Jut en Jul.

Succes ermee!
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Haha ja is een heel oud nestkastje. Vandaar de erosie.

Je kan trouwens een goed kleurverschil zien tussen de twee jongen. Van de ouders is de pop ook bruin en de man wildkleur. Dus ben benieuwd welke kleuren hier uit komen...

Opmerking

Ik zag idd. meteen de kleurverschillen, volgens het verervingslijsje moet er dit uitkomen:

Bruin x Wildkleur

50% wildkleur/bruin mannen
            50% bruine poppen
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

leuke foto met die jongen, kan me voorstellen dat je er blij mee bent.

maar, wat vind ik die jonge duiven lelijk, alleen daarom zou ik ze nooit nemen.

maar ja, dat is mijn probleem he.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik heb ook lang getwijfeld over de duifjes hoor. Omdat ze best onrust kunnen veroorzaken met hun onhandige vliegtechniek. Maar heb de voliere nu uitgebreid dus met de extra ruimte leek het me wel mogelijk. En dat gaat inderdaad goed.

De jongen zijn niet de mooiste nee Maar vind alle jonge vogels beetje op aliens lijken haha.

Opmerking

hallo toch leuke duifjes hoor,denk da tde bruine een pop is en de wildkleur een man en bruin verervend,mvg

Opmerking

gaaf! ik had ook 2 koppels gezet ruim een week geleden. 1 koppel had 2 eitjes maar 1 is kapot dus die zitten nu nog te broeden op het laatste eitje.

Persoonlijk heb ik helemaal geen moeite met jonge duiven ik denk dat ze ongeveer wel de mooiste jonge vogels zijn uilen of pelicanen zijn pas lelijk!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl Bekijk Bericht
                      gaaf! ik had ook 2 koppels gezet ruim een week geleden. 1 koppel had 2 eitjes maar 1 is kapot dus die zitten nu nog te broeden op het laatste eitje.

Persoonlijk heb ik helemaal geen moeite met jonge duiven ik denk dat ze ongeveer wel de mooiste jonge vogels zijn uilen of pelicanen zijn pas lelijk!
                      ik vind zelf persoonlijk, 'wat geef het als ze lelijk zijn, als maar daarna mooi op kleur komen
                      Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Geeft ook niet hoe ze er uit zien als kleintje in het nest. Vind het als ze volwassen zijn mooie en rustige vogels : )

Vandaag kwam ik dit tegen hier achter in het bos, benieuwd wat voor soort vogels dit zo mooi maakt:

Opmerking

Op basis van de bladeren van de klimop schat ik dat het een klein nestje is, klopt dat? Nestbouw lijkt op dat van een winterkoninkje maar ik ben er niet 100% zeker van..

Opmerking

denk ook dat dit een winterkoninkje is. De nesten zijn dichte op 1 invlieggat na en een erg klein nestje.
                            groeten gijs

Opmerking

dat is zeer zeker een Wkoning

Opmerking

Working...
                              X