Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik wil goulds gaan houden in buitenvoliere.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Ik wil goulds gaan houden in buitenvoliere.

Ik ben bezig met een 2de voliere. Maar wil deze tegen eind van de zomer klaar hebben dus geen haast bij.
    Maar ben ook op zoek naar info ivm de bewoners dat ik wil gaan houden. de afmetingen gaan ongeveer 2m op 3m en 2.5m hoog worden.Er zit gene binnehok aan maar in de winter kan ik als nodig ze wel naar binnene halen heb nog binnevoliere staan waar ik bijverwarm dara zitten mijn roodkoppapoegaaj amadines en bichenowkes en harlekijnkwartels in.
    Ik zou er al zeker graag 3koppels goulds in zetten. Maar dus ben op zoek naar kwekers die ook Goulds kweken in buiten voliere. Ivm tips en adressen waar ik dan jongen kan gaan halen voor mij voor volgend jaar dan. Want al de geen in tegen kom komen van kweekkooien die in de winter gekweekt worden(nu dus).
    En dan eventueel nog ideetjes wat er bij te zetten. welke soorten zeker niet of welke juist wel. Denk aan 3 kleur papagaaj amadines 1 koppel en dan 2 manne napoeleonwevers en 4poppen? en dan 1koppel roulrouls . en dan eventueel klein duiven soortje erbij maar weet nog niet wat .
    alle raad en tips zijn welkom

ik zou van de napoleon wevers, er maar 1 man bij doen.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik zou nog even goed nadenken, wat jij opnoemt is wel heel veel voor die ruimte.
      Napoleonwevers zijn mooi maar druk, duifjes zijn als snel groot vergeleken bij de goulds en roulrouls helemaal.
      In totaal 3 of 4 koppels is voor de vogels veel beter en prettiger.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerking

Het gaat niet zozeer om de m2 maar om de m3 2x3x2,5=15 m3 dus voor 6 paar goulds moet dat wel kunnen.
          Maar wel vooruit kijken,deze krijgen jongen,zeg twee nestjes per koppel maal drie jongen is 36 jongen.
          Zomaar even een sommetje,en kort gezegd hok vol.
          Dus wat Ton zegt,even goed kijken wat je erin plaatst.
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

ik zou 3 koppeltjes goulds willen en dan nog wat andere exoten . amaj als ik zoveel ermee zou kunne kweken(36jongen) zou ik super blij zijn. Maar die vang ik eruit. heb een aparte kooi van 1.5m breed* 0.8m diep *2.5hoog daar kan ik de jongen vogels wel inzette denk ik.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
              Roulrouls zitten toch op de grond? Of zie ik dat verkeerd? Storen die de goulds?

Opmerking

@Drum dit is geen probleem ik heb een aparte binnenvoliere die ik verwarm in de winter waar ik de roul rouls in kan zetten. ze zijn zo een mooie kwartels.

Opmerking

Roul rouls behoren niet tot de kwartelachtigen, maar zijn tropische patrijzen.
                  Voor meer info zie bijgevoegde link.

Opmerking

gaan de roul rouls ook opvliegen, en op takken zitten, of blijven deze op de grond ?
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
                      gaan de roul rouls ook opvliegen, en op takken zitten, of blijven deze op de grond ?
                      Ze slapen op stok Ton.
                      Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

een update van mijn vogelbestandje. nu kolonie bruinruggoudmussen aan kunne schaffen en daar heb ik 1 koppel dolksteek grond duif bijzitten.
                        in apart vluchtje zit 1 koppel diamantvinken. en in het andere vluchtje zit kolnie goulds amadine met 1 koppel bichenowkes.
                        de roulrouls komen hopenlijk later wel als ik nog een vluchtje ga bijmaken . maar nu even zo als het nu is behouden. de roodkoppapapgaajamdines zijn weg net als de kwartels

Opmerking

Working...
                        X