Mijn koppel rijst vogels leggen steeds een eitje, maar als ik een tijdje later voorzichtig in het nestje kijk van een afstandje, is het nestje leeg. Dat is al twee keer gebeurd. En ik heb die eitjes echt zien liggen en het popje zit toch op het nestje. Alleen in de avond zotten ze er niet op. Hoe kan dit en waarom gebeurd dit en waar is het eitje dan gebleven? Wie kan mij dit uitleggen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
eitjes rijstvogels
Collapse
X
-
Waarschijnlijk pik 1 van de vogels de eieren kapot! Kijk eens goed of je nog stukjes ei kunt zien liggen op de boden van de kooi, het kan zo wel de man als de pop zijn. Zelf heb ik ook een koppel gehad die dat deed, bleek toen de pop te zijn, dit getest door de man even weg te halen. Is dit het eerste nestje van de vogels in hun leven?Groeten Tom
-
Ik heb geen eierschaaltjes gevonden. Een kennis van me, ook een kweker zei dat ze de eitjes opeten en dat verder broeden geen zin meer heeft. Ik hou ze nu voor de sier en geen broeden meer. Het is dus geen goed broedkoppel. Vindt ze zo ook wel leuk. Broeden met mijn Japanse meeuwtjes gaat wel goed.
Opmerking
-
Advertentie
Collapse
Opmerking