Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen Bekijk Bericht
    Klopt zou man zeker nog niet terug zetten. Lees uit jou vraag de angst of de pop het wel aankan.
    Normaal is het voor een pop geen enkel probleem om twee jongen groot te brengen. Echter 100 % garantie is er niet.

Soms stopt een ouder en is de reden onbekend. Je gaf al aan dat je weinig tijd hebt om te observeren is nog een reden om het niet te doen.
    Als het goed is kan een pop dat makkelijk. Ik heb het bij mijn koppel bichenowastrildes gehad. Die hadden 5 jongen en de man vloog weg maar de pop heeft ze alle 5 groot gebracht.
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Opmerking

Oke, laat het dan nog een weekje zo. Het gaat nu 5 dagen al goed. Ze moet 4 jongen voeren. Ik heb woensdag de 4 koters geringd.

Opmerking

Het is goed gegaan en de jongen zitten op stok. Zou de man er nu bij kunnen of is dit niet raadzaam? De pop heeft het er maar druk mee.

Opmerking

Ik zou de man er bij laten en in de gaten houden hoe hij zich gedraagt. Ik verwacht geen problemen.

Opmerking

Je zou hem in een babykooitje aan de tralies kunnen hangen. Voert hij de jongen dan kan je hem loslaten in de kooi. Waarschijnlijk zal het ook wel goed gaan als je hem er gewoon bijzet en zal hij gaan meevoeren. Indien hij de jongen te grazen neemt, weer uitvangen.
            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Als de jongen weggaan kan de man er weer bij.
              De man voegt niks toe en bij een nieuw nest zitten de jongen in het nest.
              Dus ik zou gewoon even wachten nog.
              Groeten, Ben

Opmerking

Het is al aangegeven je zult moeten observeren of het goed gaat. Omdat in dit soort situaties de goulds verschillend reageren. Kan nog wel een argument bedenken om het wel te doen.
                Als de man nog een gedeelte meemaakt van het groot brengen van de jongen hij mogelijk beter gedrag gaat vertonen bij toekomstige nesten.
                Hij heeft er dan weer wat ervaring bij. Laatst een keer een man terug gezet die werd door de jongen met veel lawaai begroet en begon meteen te voeren.

Opmerking

Ik heb hem er gisterenavond bij gezet en heb kort kunnen observeren. Het leek goed te gaan. De komende dagen kan ik geen blik werpen omdat ik niet thuis ben. Mijn vriendin die gaat niet zitten kijken dus het wordt duimen.

Thanks voor alle reacties.

Opmerking

Working...
                  X