Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine cubavink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

wij hebben een paar jaar geleden veel K cubas gehad en die kweekte we toen allemaal in de broedkooi. toen kwamen er meer goulds en werd er een voliere gebouwd, nu hebben we een paar oude vogels over en hebben we 2 a 3 koppels per jaar in de vluchten (1koppel per vlucht). broedkooien kan dus prima. wij hebben in het begin wel diepvriesbuffelos gegeven maar daar werden de mannen te agressief van. je kunt ze prima opkweken met eivoer. we geven nu sporadisch buffelos. komt er meer op na dat wanneer ik er een paar over heb en ik denk toevallig aan de cubas dat ze er een paar krijgen. verder zullen ze alles eten wat je ze voorschoteld. bladluis, miereneieren, groenvoer etc etc.

Ik ben van mening dat (zeker als 'niet moeilijke soort') de k cubavink een van de beste, leukste en mooiste voliere vogel is

Opmerking

Last edited by populier; 14-02-2015, 11:36.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Hallo Leffe,

Ik heb vorige maand nog 2 jongen gehad. Het antwoord op je vraag is ; ik gaf ze eivoer en een gedroogde insecten mix van Versele-Laga. De jongen zijn inmiddels al zelfstandig en ik zou je dus aanraden om af en toe wat insecten mix te gebruiken, maar ook niet teveel want anders willen ze al gauw weer terug aan een nieuw nest beginnen waarbij het gevolg dat ze de jongen uit het nest kunnen gooien.
        Grts, Sacha

Opmerking

Oke, bedankt voor jullie reacties en prachtige foto's.
          Ik ga me in het voorjaar koppeltje aanschaffen en hoop dat het goed gaat.

zo te horen is er toch veel verschil in karakter van de man, maar dat heb je bij mensen ook zeker.

Greetz Leffe,

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door pieterh Bekijk Bericht
            @sytze hoe groot is je voliere? En met welke andere soorten heb je ze samen zitten om mee te kweken. En bij u zijn ze dus niet aggressief tov de andere vogels?

Opmerking

Bedankt, zeer mooie foto.
              Prachtige colectie heb jij trouwens, heb even je wibsite bekeken.fenomenaal mooi

Opmerking

Nog een vraag, heb zelf 1 koppel cuba vinken zitten,
                hebben vorig jaar 1 nest gehad en in januari een nest, maar hier werden alle jongen er uit gegooid net voor het ringen,
                iemand een idee waarom de jongen iedere keer uit het nest gegooid worden,
                ze hebben vorig jaar begin januari 2014, wel een nest groot gebracht, 2 poppen en 1 man.

Opmerking

Nog een tip als er jonge cubavinkjes komen en deze gaan uitvliegen, let op de man hij kan erg agressief zijn tegen de jonge mannetjes.
                  Ik heb daar slechte ervaringen mee.
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Bredenhoff Bekijk Bericht
                    Nog een vraag, heb zelf 1 koppel cuba vinken zitten,
                    hebben vorig jaar 1 nest gehad en in januari een nest, maar hier werden alle jongen er uit gegooid net voor het ringen,
                    iemand een idee waarom de jongen iedere keer uit het nest gegooid worden,
                    ze hebben vorig jaar begin januari 2014, wel een nest groot gebracht, 2 poppen en 1 man.
                    hoi gerrit ook ik heb hier last van gehad maar las eerder in dit topic dat dat gebeurt als je ze te veel buffalos geeft. Staat ergens op de vorige pagina volgens mij of de 1e

Opmerking

Ze zijn inmiddels al geringd, zondag nog ff checken of ze er nog om zitten:

Opmerking

leuk he die kale beestjes.....
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Mooi.

Opmerking

nou ja mooi....
                            ik heb wel eens ooit mooiere dingen gezien maar ik begrijp wat je bedoeld.
                            groeten gijs

Opmerking

Working...
                            X