Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine cubavink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kleine cubavink

Vraagje over kleine cubavink.
    Aangezien ik dit prachtige vogels vind toch even iets vragen voor ik ze aanschaf

Kan de kleine cubavink jongen grootbrengen zonder levend voer?(alleen op eivoer dus)

En is dit vredelievend vogeltje in volliere (buitenhok 3,5mx1,8mx2m : Binnehok 1,8mx1,8mx2m)
    Ze zouden samen komen te zitten met 4 Koppels goulds,1 koppel maskeramadines,1 Koppel dornastrildes,1 koppel binsenastrildes en 1 koppel Bruiborstrietinken.
    9 Koppels inclusief zichzelf dan.
    Er is al veel over geschreven maar ook veel tegenstrijdigheid gehoord en gelezen over karakter Kleine cubavink

Graag reacties en ervaringen.
    Dank bij voorbaat Leffe

gewoon doen, kan prima

Opmerking

Ik zelf heb er geen ervaring mee , met de kleine cubavink. Wel heel schoon vogeltje. Ik ben van de zomer bij een kweker geweest en ik was erover aan het twijfel om deze aan te schaffen. om in een voliere same met andere soorte te houde zoals roodkoppapagaaiamadines en bichenowke. Maar de kweker gaf hiervoor een negatief advies. Dus heb ik 2koppels roodkoppapagaaiamadines en 1 koppel bichenowkes zitten. Maar zoals ik bij u kan leze hebben ze wel veel plaats. dit zal ook ten voordele kome van de vogels.
      Even een andere vraag Kweek je in de zomer in buiten voliere met u kolonie gouldamadines? en welke kleueren heeft u zitten? ik ben over een 2de voliere aan het nadenken en dan wil ik ook eventueel goulds gaan houden. fotokes mag je altij doorsturen. Mercikes

Opmerking

Beste pieterh,
        Ik heb al van 2009 gouldamadines in buitenvolliere.
        Ik laat ze gewoon hun gang gaan en deze ruien eerst na de winter(april-mei) daarna beginnen ze met kweken.
        Meestal kan ik maar 2 rondes doen omdat ik na eind oktober ni meer wil kweken.
        1ste ronde is meestal juni-augustus
        2de ronde meestal september-oktober
        Daarna zijn ze nog broeds ma ik pak nesten weg.
        Mijn schoonvader doet dat niet en het loopt meer fout dan goed,
        De jongen komen dan wel ook pas na de winter op kleur samen met rui van ouderen

Ik heb alle kleuren zitten van groen,pastel,geel,blauw en zie wel wat eruitkomt.
        over 2 jaar zeer veel gele overgoten(ef-witborst)
        Dit jaar bijna alles wildkleur met enkele blauwe erbij.

Die witte Pop vanop de foto is eigenkweek maar is helaas al overleden. daar heb ik toch 1 ronde mee kunnen kweken maar geen blauwpastellen meer uitgekomen
        2 laatste fotos is zelfde vogel. Alleen bij de laatste is ze op kleur en daarvoor nog jeugdkleed
        Bijgevoegde Bestanden
        Last edited by Leffe; 13-02-2015, 15:21.

Opmerking

Maar om nog eens terug te komen op cubavinken.
          Levend voer nodig of enkel eivoer genoeg????????

Greetz Leffe

Opmerking

Hoi Leffe,

Ik geef ze wel dierlijk voer, eerst alleen diepvriespinkies en na het ringen ook diepvries buffalows.
            Hier zit nu een koppel op 2 eieren, zouden denk ik maandag of dinsdag uit kunnen komen.

Opmerking

@ Sytze en kweek je in voliere of in kweekkooi?
              @ Leffe kan ik u persoonlijk mailen , heb namelijk nog zoveel vragen over een gezamelijke voliere en goulds amadines etc....

Opmerking

Hier geef ik ze gewoon goed tropen eivoer daar doen ze het goed op

Opmerking

Pieterh, doe ik liever niet persoonlijk mailen.
                  Stel je vragen gerust op forum, zo kan er iemand anders ook nog reageren.Er zijn nog kwekers met veel meer ervaring dan mij.

Hier is alvast een website waar ik zeer veel heb geleerd
                  Forum over alleen goulds en alles komt aan bod

Opmerking

Opmerking

@sytze hoe groot is je voliere? En met welke andere soorten heb je ze samen zitten om mee te kweken. En bij u zijn ze dus niet aggressief tov de andere vogels?
                      @leffe dankje voor info over site. Ik heb me geregistreerd. Hoop daar veel info te krijge. Maar de meeste info gaat over warm kwekers in kweekkooien. En ben op zoek naar koudkwekers in de zomer in voliere. Kwa kleuren kweekt u dus alles bij elkaar? Super dit is veruit het mooiste. En dan kunnen ze vrij hun partner kiezen. Zet jij 4mannen en 4 poppen bij elkaar? Hoeveel jongen heb je kunnen kweken vorig jaar? Mercikes voor alle tips.

Opmerking

bij mij zaten de cubanen in de voliere, en ze konden volop buffalo`s eten. heb er meerdere keren jongen van gehad.

bij mij zaten ze met ondermeer binsen, muskaatvinken, tijgervinken, forbes, en dat ging prima.

het is geen beste foto, maar de enige die ik van de jonge cubanen heb.

groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

Bedankt voor all reacties van de cubavinken.
                            Ik ga het er toch op wagen, als het weer wat warmer is schaf ik mij koppel aan.
                            Het kaal plukken ligt misschien aan teveel eiwitten maar dat gaat bij mij in volliere moeilijk te regelen zijn aangezien sommige koppels met jongen zitten word er bijna altijd eivoer aangeboden.

pieterh: mss is het best om nieuw onderwerp te starten met je vragen ivm goulds. ikzal ze daar zo spoedig mogelijk proberen te beantwoorden.
                            Open gewoon topic over goulds en vuur die vragen maar af.
                            Om op je vorige al anwoord te geven :4mans-4poppen een extra man moet toch uitgevangen worden want zou alleen mar storend zijn voor kweek
                            :2 jaar na elkaar 13 jongen. de laatste kweek had ik er wel 16 maar 3 gestorven al.
                            Ik weet dat dit geen grote aantallen zijn maar alles natuurbroed onverwarmd in winter.

Ik zie je dan in nieuw topic

Filmpjes van bij mij in volliere

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe Bekijk Bericht
                              Het kaal plukken ligt misschien aan teveel eiwitten.....

Opmerking

Working...
                              X