Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijstvogels zijn aan het nestelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• rijstvogels zijn aan het nestelen

Heb sinds kort een koppel rijstvogels. En nu beginnen ze sinds kort te nestelen. Bij mij zitten ze apart. Vind ze hele mooie vogels en ze zingen ook heel mooi. Hoeveel eieren kunnen ze gaan leggen?

las net in een ander topic, dat het er wel 9 kunnen zijn.

mag je wel flinke nesten geven.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ja dat was mijn reactie. Ik heb ze ook gehad 2 jaar en heb 1 bevrucht nest gehad ( onvruchtbare man dus omgeruild.) Maar het kunnen een boel eieren zijn ik las als ik me niet vergis ook een keer dat het er 11 kunnen zijn. Hoe dan ook onder juiste omstandigheden een aardig nest dus. Ik had ze in een parkieten nestkast zodat ze inderdaad genoeg ruimte haddden voor de jongen. Ga maar eens zoeken op google veel nuttige antwoorden. Maar ik heb ze na 1 nest weg gedaan omdat een aantal van die forse vogeos de boel aardig verstoren maar met een ruime kooi/ voliere moet het wel lukken.

Opmerking

Als je ze willen ringen en je hebt een nestblok vol, eerder ringen dan normaal
        Groeten Niels

Opmerking

Zitten deze vogels koud of warm?
          Groeten Tom

Opmerking

De vogels zitten warm, in de huiskamer. Het nestje is zo goed als klaar.

Opmerking

Houd ons op de hoogte zou ik zeggen en zorg dat de eitjes wel op zacht nestmateriaal liggen en niet op stro, kokosvezel kan wel

Opmerking

Ze zitten ook op kokos vezel in een houten nestkastje. Beide vogels zijn met het nestje bezig. Ze hebben ook genoeg kokosvezel in hun kooi. Ik zal jullie zeer zeker op de hoogte houden hoe alles gaat. Vind het trouwens hele mooie vogels. Ze zijn wild kleur beiden.

Opmerking

Succes met het nest!
                  Groeten Tom

Opmerking

Working...
                  X