Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kleurslag rijstvogel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke kleurslag rijstvogel?

Dag vogelliefhebbers,

Weet iemand welke kleurslag dit gaat worden? De kleur is meer wit maar camera is minder duidelijk. Jong komt uit mokka X roodbruin. Kan hier pastelmokka uitkomen? Daar moest ik zelf gelijk aan denken.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Tom

Pastelmokkabruin is de vogel niet.
    Dan moet de kleur egaal en lichter zijn.
    De kleur is vlekkerig, er lijkt bont in te zitten.
    De vogel eerst goed laten uitkleuren voor de definitieve kleur.

Alles wat je wilt weten over de Pastel Mokkabruine rijstvogel door Henk de Vos, keurmeester NBVV te Nederland

Opmerking

vogel is nu volledig door de rui heen! Is dit nu wel een pastel mokka of is het een andere kleurslag?

Click image for larger version

Name:	IMAG5184.jpg
Views:	1
Size:	35,3 KB
ID:	433169
      Groeten Tom

Opmerking

Het is in ieder geval wel een prachtige vogel! Wauw! Doe je er ook koloniebroed mee?
        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
        Vergeet niet te kijken op mijn site!
        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Nee dat doe ik niet, lijkt me wel gaaf maar heb daar geen ruimte voor alleen ik heb nu wel een nest waar broer en zus opzitten, dat zijn wildkleuren. Ik wist niet dat het kon, ze hebben 8 bevruchte eieren. Kan dat goed gaan? De ouders van de vogel op de foto hebben opnieuw een nestje met 3 jongen maar deze vogel was zeker bijzonder, de andere jongen waren gewoon mokka. Ze hebben allemaal rode ogen.
          Last edited by tome; 23-06-2015, 19:59.
          Groeten Tom

Opmerking

Niemand de kleurslag?
            Groeten Tom

Opmerking

Opmerking

Groeten Tom

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tome Bekijk Bericht
                  Nee dat doe ik niet, lijkt me wel gaaf maar heb daar geen ruimte voor alleen ik heb nu wel een nest waar broer en zus opzitten, dat zijn wildkleuren. Ik wist niet dat het kon, ze hebben 8 bevruchte eieren. Kan dat goed gaan? De ouders van de vogel op de foto hebben opnieuw een nestje met 3 jongen maar deze vogel was zeker bijzonder, de andere jongen waren gewoon mokka. Ze hebben allemaal rode ogen.
                  Je bedoelt dat broer en zus nu een koppel vormen en eitjes hebben die je uit gaat laten komen? Ik zelf zou nooit een vogel willen kopen die uit broer en zus komt.
                  Je had beter die eitjes weg kunnen gooien direct na het leggen en broer en zus uit elkaar kunnen halen.

Groetjes, Chantal
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Even vanuitgaande dat Tome te goeder trouw is maar er zijn er ook die dat niet zijn en die zullen jou gaan vertellen dat ze broer en zus zijn bij evt verkoop?
                    Not,daarom probeer ik altijd bij twee verschillende kwekers te kopen of meerdere koppels maar dan ook bij verschillende kwekers en dan een koppel samenstellen en de rest van de hand doen.
                    Last edited by kingfisher; 24-06-2015, 22:24.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                      Even vanuitgaande dat Tome te goeder trouw is maar er zijn er ook die dat niet zijn en die zullen jou gaan vertellen dat ze broer en zus zijn bij evt verkoop?
                      Not,daarom probeer ik altijd bij twee verschillende kwekers te kopen of meerdere koppels maar dan ook bij verschillende kwekers en dan een koppel samenstellen en de rest van de hand doen.
                      Ik zeg ook niet dat Tome liegt of niet eerlijk is maar de vogel zelf schiet er niets mee op om een inteeltvogel te zijn. Inteelt kan toch voor problemen zorgen en daardoor kan de vogel zwakker zijn of gehandicapt hetgeen voor de vogel zelf niet fijn is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
                        Ik zeg ook niet dat Tome liegt of niet eerlijk is maar de vogel zelf schiet er niets mee op om een inteeltvogel te zijn. Inteelt kan toch voor problemen zorgen en daardoor kan de vogel zwakker zijn of gehandicapt hetgeen voor de vogel zelf niet fijn is.
                        Ik val je niet aan Chantal en ook Tome niet,begrijp me niet verkeerd en ik ben het ook volkomen met je eens.
                        Broer en zus is voor mij ook geen optie maar er worden wel eens dit soort paringen gedaan om een bepaalde mutatie te bekomen of behouden,meestal vader op dochter of moeder zoon anders hadden we ne bepaalde mutaties niet gehad zaak is dan wel om weer vreemd bloed in te kweken.
                        Of je daar mee eens bent dat terzijde.
                        Ik geef alleen aan om dit zoveel mogelijk te vermijden bij verschillende kwekers vogels aan te schaffen.
                        Mvg,
                        Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                          Ik val je niet aan Chantal en ook Tome niet,begrijp me niet verkeerd en ik ben het ook volkomen met je eens.
                          Broer en zus is voor mij ook geen optie maar er worden wel eens dit soort paringen gedaan om een bepaalde mutatie te bekomen of behouden,meestal vader op dochter of moeder zoon anders hadden we ne bepaalde mutaties niet gehad zaak is dan wel om weer vreemd bloed in te kweken.
                          Of je daar mee eens bent dat terzijde.
                          Ik geef alleen aan om dit zoveel mogelijk te vermijden bij verschillende kwekers vogels aan te schaffen.
                          Gelukkig voelde ik het ook niet als aanval maar ik had eerder het gevoel van dat ik het duidelijker op had moeten schrijven.
                          Helemaal waar dat je het beste bij verschillende verkopers/kwekers kunt kopen.
                          Zo kopen wij weleens een losse pop of man bij. Met koppels moet je idd altijd opletten.

Inteelt en lijnteelt gebeurt heel vaak idd bewust. Met dieren, maar ook de mens bv in kleine plaatsjes, neef en nicht enzo. Er is zelfs een ziekte (afwijking, net hoe je het noemen wil) die in alleen in Volendam voorkomt.
                          Als je de bijbel moet geloven dan komt de hele mensheid voort uit verwantschap.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Last edited by tome; 26-06-2015, 13:06.
                            Groeten Tom

Opmerking

Working...
                            X