Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekresultaten binsenastrildes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola Bekijk Bericht
    De kolonie bestaat meestal uit ongeveer 5 tot 7 paar.
    Krijgen ook al deze "koppels" nageslacht?

Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
    let wel dat een en ander uiteraard wel steeds samenhangt met beschikbare leefruimte voor de vogels.
    Aan welke afmetingen moeten we ongeveer denken en zitten er ook andere vogelsoorten bij in?
    Last edited by ele; 03-02-2015, 01:32.

Opmerking

het is inderdaad een leuke soort, de binsen. ze doen echt alles samen, dus kolonie broed is een aanrader.

heb een aantal jaar 3 koppels gehad, met heel wat jongen.

groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Krijgen ook al deze "koppels" nageslacht?
        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

mooie foto's Ton. Wat voor struik staat er op de bovenste foto?

groetjes fons
          Uit gouden korenaren schiep GOD de Goirlenaren
          uit het restant de rest van het land.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door fons Bekijk Bericht
            mooie foto's Ton. Wat voor struik staat er op de bovenste foto?

groetjes fons
            Vlinderstruik?

Wij hebben ook een aantal koppels binsen in onze voliere (nu 4). Ze gaan idd heel veel met elkaar om, volgen elkaar overal en vooral: badderen, het liefst heeeeel veel .
            Echter, al onze vogels gaan veel met elkaar om. Gordels, bichenows, binsen, ze zitten lekker bij elkaar om soms heerlijk tegen elkaar aan. Echt leuk om te zien, bv een bins tussen 2 gordels in.

De binsen maken graag een zelfbouwnest van cocosvezels in een oude kerstboom of conifeer, ook een keer in een kunstklimop. Veel van onze vogels maken hun nesten zelf.
            Het is heel bijzonder om onze binsen, bichenows en gordels in kolonie te zien leven en ook met elkaar nog goed contact te hebben.
            Van de zebravinken en jap. meeuwtjes hebben we 2 koppels. Zij gaan ook prima met elkaar om, Jappen zijn echte super-familie vogels. Zebravinken maken wat meer geluid en klinken wat venijnig terwijl ze eigenlijk ook heel braaf zijn.
            We hebben nu nog 3 zilverbekken, voorheen 4 (onze oude man is overleden), zij gaan ook prima met elkaar en de drie die we nu hebben tutten veel samen.

Excuus dat dit niet alleen over binsen gaat maar meerdere soorten zijn zo fraai om met meerdere koppels te houden.

Groetjes, Chantal
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Opmerking

Wat voor struik staat er op de bovenste foto?
                Lijkt me bijvoet te zijn.

Opmerking

Ik ben benieuwd welke plant het is, wij willen hem event. ook wel in de voliere erbij. De guldenroede is ook leuk voor in de voliere maar die geeft takken recht omhoog de grond uit, de vogels eten er wel van, maar dan is niet erg bij guldenroede. Ook plukken ze de blaadjes voor in hun nesten.

@fons, wat leuk dat je af en toe op de site kijkt! Ik zal binnenkort weer wat fotocollages en updates plaatsen. Alles even nalopen en event. wat info erbij zetten.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Ze zeggen altijd: als je iets wilt leren moet je bij de buren kijken, en dat is nu met internet heel gemakkelijk.
                    En wat betreft die struik, ik was eerst (HAHAHA)

groetjes fons

Opmerking

@ Chantal,

Om op het begin van de topic terug te komen, heb jij enig idee van de verhouding tussen je mannen en poppen die je gekweekt hebt.

groetjes fons

Opmerking

inderdaad bijvoet Chantal, het is een pionierskruid en komt vaak voor op braakliggend terrein.

Opmerking

het is inderdaad bijvoet. daar zijn de tropen en europese gek op. er zitten veel zaden in, die ze eten.

het is makkelijk te herkennen. de stam is rood, het blad is groen van boven en zilver van onder.

juist als de zaden nog groen zijn, dan geven.
                          groeten Ton

Opmerking

bijvoet??

hallo
                            nou ik heb bijvoet in het verleden diverse keren voorgezet aan de tropen en die willen het echt niet eten hoor,geen een van de tropen die ik heb of gehad heb wilden ervan eten.
                            perzikkruid gaat beter vind ik hoor en dat kan je ook goed drogen.
                            mvg

Opmerking

@ Chantal,

Om op het begin van de topic terug te komen, heb jij enig idee van de verhouding tussen je mannen en poppen die je gekweekt hebt.

groetjes fons
                              Het nest van 2013 waren 3 poppen. Het nestje in 2014 (2 jongen) weet ik niet omdat we die voor ze goed op kleur waren verkocht hebben. De andere koppels waren vorig jaar een jaar oud dus nog geen jongen gehad.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Bericht
                                hallo
                                nou ik heb bijvoet in het verleden diverse keren voorgezet aan de tropen en die willen het echt niet eten hoor,geen een van de tropen die ik heb of gehad heb wilden ervan eten.
                                perzikkruid gaat beter vind ik hoor en dat kan je ook goed drogen.
                                mvg
                                dat gebeurt wel meer ja, vogels moeten het ook leren eten.

als je bijvoorbeeld kaardebollen in de voliere doet, zal 95% van de vogels het niet eten, terwijl ze gek zijn op de zaden, als je ze los geeft.
                                groeten Ton

Opmerking

Working...
                                X