Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afrikaanse prachtvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ras zuiver kan nog prima hoor Michael. Alleen zal het via dit forum waarschijnlijk niet lukken.

Helaas hebben we hier in Nz een import verbod maar de contacten heb ik nog wel :-)

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Denk dat je voor de moeilijker te vinden (onder)soorten in Nederland toch ten minste lid moeten zijn van het Scap.

Vanaf wanneer geld dat import verbod in Nz Cees? Ook vanaf 2005?
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Ik moet zeggen dat ik in Nederland redelijk via de clubs of contacten mijn weg kan vinden.
        Maar een vuurvink wordt hier als vuurvink verkocht en niet met het kaartje erbij van welk ondersoort je precies heb.
        Omdat er heel weinig mensen zich hier druk om maken is het haast onmogelijk te noemen om echt op soort te kweken.
        Ook vind ik de algemene omschrijving altijd vaag en lastig te interpreteren op de vogels.
        Een paar goede foto's zou al een heleboel schelen.

Gr. Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

vuurvinken

nou meestal is het zo dat de vogels die je bij 1 man[handelaar ]koopt tot 1 en dezelfde soort behoren en gewoon opletten en in de kooien kijken wat er zit en vooral als ze uit 1 zending komen zijn ze toch vaak van dezelfde soort ondersoort.
          En de scap ken ik heel goed ben er jaren lid van geweest,nu niet meer.
          En ook is het zo kijk het kan wel een speciaalclub zijn maar ook daar is vaak de kennis beperkt zodra je dieper op de materie ingaat,ik be nvoorheen veel bij importeurs geweest en wezen kijken en info opvragen zo kan je ook erachter komen waar sommige vogels vandaan komen en uit welk deel van afrika niet alleen het land.
          zodoende kan je ook achterhalen dat enkele soorten niet of nauwelijks geimporteertd[of gesmokkeld] worden.
          Heb zelfs bij 1 van de laatste importen een soort ekstertje gezien die had ik nog nooit gezien.
          kijk vogels die je los koop of een enkele op de markt daarvan is het soms moeilijk te achterhalen tot welke soort\ondersoort hij of zij behoord en ook gebeurt het dat 2 soorten\ondersoorten door elkaar gekweekt worden[bijv bij de binsenastrilde,s].
          mvg wim

Opmerking

hallo
            nog wat over speciaalclubs
            heb lang nonastrilde,s gekweekt en wel eens een jaar gehad van 13 jongen in 1 kweekseizoen,maar helaas er waren er diverse bij de speciaalclub o,a aanwezig maar niemand die wou ruilen en\of verkopen en dat is dan erg jammer voor zulke vogels.
            nu heb ik ze ondertussen niet meer,maar met diverse andere soorten gaat het net zo bijv parelhalsamadine,s daar heb ik er welleens meer dan 30 van gehad en ook een aantal geringde en gekweekte vogels.
            de vogels die ik nu kweek probeer ik zelf al dan niet te ruilen met kwekers als ik eigen kweek vogels heb en lukt dat niet dan probeer ik zelfbedruipend te zijn en zoek ik ze op in de handel en maak ze dan onverwand.
            Het gekste wat ik gehad heb is een karmozijnastrilde pop die ik 7 jaar heb gehad en helaas de mannen hield ik niet in leven,mvg wim

Opmerking

die heb ik ook nog eens gehad, de karmozijnen, maar die hielden het niet lang vol.

wel jammer, want het zijn prachtige vogels.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo, ik heb in een vluchtheuvel van 1,2 x 0,8 x 1,2 een koppel tijgervinken en koppel blauwkopblauwfazantjes. Weet iemand of deze tot broeden zouden overgaan of passen ze niet bij elkaar? Lichtjaren staan op 15 en temperatuur op 15 graden. Bedankt alvast!

Opmerking

In mijn woonplaats liggen de vluchtheuvels in de weg.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum Bekijk Bericht
                    In mijn woonplaats liggen de vluchtheuvels in de weg.

Hmmm,bij ons ook en wat dacht je van 15 lichtjaren,da's wel heel erg veel en ver weg.
                    Typisch gevalletje tekstcorrectie uitzetten of nalezen wat je schrijft.
                    Mvg,
                    Kingfisher.

Opmerking

wat bedoel je met vluchtheuvels?
                      groeten gijs

Opmerking

Groeten, Ben

Opmerking

Opmerking

bij elkaar

tijgervinken en blauwfazanten kunnen prima bij elkaar hoor,wel veel nestkasten ophangen in allerlei type,s,en in het begin niet teveel levend voer,heb zelf 3 paar rode tijgervinken.
                            mvg wim

Opmerking

Working...
                            X