Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eventueel een nieuwe soort.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door HansV Bekijk Bericht
    Quote Bob: "Ik heb een koppel baardsijzen en kapoetsen en Magellaan en geelbuiken gehad ja,voor korte tijd,zijn mooie vogels maar ben erachter dat Amerikaanse sijzen niet voor mij zijn,wordt er paranoia van,zenuwelijders en veel te druk iets wat een ander misschien wel aantrekkelijk vindt."

Dan kan je borst natmaken Bob... de BBB is ook heel bewegelijk en zingt veel en erg luid.
    Hoi Hans,
    sorry Hans dit is echt heel ander gedrag,hij zingt inmiddels volop maar zijn bewegingen zijn rustig en beheerst.

Ander voorbeeld:japanse nachtegaal daar wordt ik ook niet gek van,dit is een heel bewegelijke vogel maar het zijn verder vertrouwelijke vogels.
    Bij mij aten ze vroeger uit de hand en kwamen voor aan het gaas zitten en dan spurten ze weer weg maar het is geen zenuwachtig gedrag wat die meeste sijzen dus wel hebben.
    Het is sijzen eigen,ook inlandse sijzen hebben dit zij het in mindere mate,grote barmen en elzensijzen heb ik ook gehad en daar heb ik geen moeite mee.

Ik heb het ook met Mexicaanse roodmussen en bijvb goudmussen,gewone mussen of wevers,dit soort vogels komen er bij mij echt never nooit in.

Misschien leg ik het slecht uit maar voor mij zit er echt verschil in maar dit zegt ook weer meer over mij denk ik altijd maar.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Haha je bedoelt dus eigenlijk dat je 'neurotische' vogels niet echt graag zou willen hebben haha. Zelf heb ik nooit last van het drukke of neurotische gedrag van de Amerikaanse sijs, wel vindt ik dat de vogels echt wel in een ruime vlucht moeten, dan komen ze het beste tot hun recht, had dit jaar meerdere koppels zwartkoppen binnen gehad, en ik heb maar 1 jong gehad die het heeft gered, alle andere poppen vertikten het gewoon weg om hun best te doen. Ook valt het me op als je een pet of muts op hebt, en je geeft de Amerikaanse sijzen eten, dat de vogels hier heel bang voor zijn.
      Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
      Vergeet niet te kijken op mijn site!
      http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
        Hoi Hans,
        sorry Hans dit is echt heel ander gedrag,hij zingt inmiddels volop maar zijn bewegingen zijn rustig en beheerst.

Ander voorbeeld:japanse nachtegaal daar wordt ik ook niet gek van,dit is een heel bewegelijke vogel maar het zijn verder vertrouwelijke vogels.
        Bij mij aten ze vroeger uit de hand en kwamen voor aan het gaas zitten en dan spurten ze weer weg maar het is geen zenuwachtig gedrag wat die meeste sijzen dus wel hebben.
        Het is sijzen eigen,ook inlandse sijzen hebben dit zij het in mindere mate,grote barmen en elzensijzen heb ik ook gehad en daar heb ik geen moeite mee.

Ik heb het ook met Mexicaanse roodmussen en bijvb goudmussen,gewone mussen of wevers,dit soort vogels komen er bij mij echt never nooit in.

Misschien leg ik het slecht uit maar voor mij zit er echt verschil in maar dit zegt ook weer meer over mij denk ik altijd maar.
        Ik begrijp je Bob. Inderdaad de BBB is er tam te maken, maar ze waren bij mij toch ook zeer actief. Lekker heen en weer vliegen en dan de man die stevig op de pop kon jagen. Vond overigens wel dat mijn mannen allebei verschillend zongen. De jongste was aangenamer om naar te luisteren.

Het is hetzelfde bij mij met het verschil tussen de Forbes en de Coloria papegaai amadine. De Coloria is heel rustig en bijna tam, de Forbes is in alle staten als je voor de kooi staat.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
          Haha je bedoelt dus eigenlijk dat je 'neurotische' vogels niet echt graag zou willen hebben haha. Zelf heb ik nooit last van het drukke of neurotische gedrag van de Amerikaanse sijs, wel vindt ik dat de vogels echt wel in een ruime vlucht moeten, dan komen ze het beste tot hun recht, had dit jaar meerdere koppels zwartkoppen binnen gehad, en ik heb maar 1 jong gehad die het heeft gered, alle andere poppen vertikten het gewoon weg om hun best te doen. Ook valt het me op als je een pet of muts op hebt, en je geeft de Amerikaanse sijzen eten, dat de vogels hier heel bang voor zijn.
          Ze zagen jouw waarschijnlijk aan voor een hele grote Zwartkopsijs.
          Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Haha soms heb ik wel het gevoel dat de vogels hun baasje of voerder of hoe ze je ook zien wel een soort van herkennen haha.
            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
            Vergeet niet te kijken op mijn site!
            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder Bekijk Bericht
              Haha soms heb ik wel het gevoel dat de vogels hun baasje of voerder of hoe ze je ook zien wel een soort van herkennen haha.
              Dat weet ik wel zeker!
              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Working...
              X