Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eventueel een nieuwe soort.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Eventueel een nieuwe soort.

Hallo allemaal.

Ik ben eventueel (heel groot te benoemen) opzoek naar een ander type vogels.
    Ik wil dan een vogel uit Amerika, de zangvogels die populier (Michael) heeft zitten of gehad heeft vind ik geweldig, heb ze alleen niet in echte doen en laten gezien. Maar dat is voor de verre toekomst. Die van Bob de bbb wordt het ook niet. Zo kan ik wel even door gaan met de soorten die Rob v/d Hulst heeft zitten natuurlijk.

Ik ga in de najaar een aantal dingen veranderen bij de vogels, ik ga bij Pascal Hemel de kooien kopen die Hans heeft. Wil ze wel iets langer hebben en gaas aan de zijkanten en achterkant, scheelt geld denk ik en brengt meer licht in de kooi.http://pascalhemelvoliereshop.nl/ind...eekkooien.html.
    Daarnaast ga een aantal zelfbouw doen, misschien zien we wel. Die worden dan 1,8m met een hoogte van 50 of zo iets.
    Ik wil nog zien of ik een koppel wilde kanaries bijneem of niet.

Maar nu naar de vraag, wie heeft er ervaring met de baardsijs?
    De geelbuikcini is ook een mooie vogel, is die ook te kweken zodat je man niet weg hoeft te nemen? Of heb je dan een grote vlucht nodig?

Ik vindt de zingende vogels met een mooi kleur wel leuk, maar volgens mij hebben die soorten meestal wel een ding gelijk dat ze aardig veel ruimte nodig hebben klopt dit in algemene zin? Michael heeft daar nu geen last van, dit zegt dat dat geen regel is.
    Groeten Niels

http://serinus-society.eu/
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

This website is for sale! amerikaansesijzen.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, amerikaansesijzen.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
      Groeten Niels

Opmerking

John is ook hier lid op het forum. Hij zal zich mogelijk wel melden... Zijn naam luidt, hoe kan het ook anders Serinus.
        Last edited by HansV; 29-01-2015, 19:19.
        Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Een mooie gekleurde zangvogel, denk dan aan de kapoetsensijs.
          Bij deze sijs kan de man bij de broedende pop blijven, tenminste in de meeste gevallen. In de gaten houden is wel nodig.

Ze hebben inderdaad een wat ruimere broedkooi/vlucht nodig, dan komen ze het beste tot hun recht.
          Maar ja welke vogel niet?

Gaat best wel makkelijk tot broeden over.
          Ze zijn prachtig, zowel de man als de pop. Ze zijn vrolijk, levendig, sociaal. Een heerlijk vogel om te hebben.
          groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Hoi Niels,je weet dat ik geelbuiken gekweekt heb een jaar of 5.
            Ik kweekte ze in broedkooien en het er langszetten van de man hoefde niet in alle gevallen.
            Ik had mannen waar het niet hoefde en mannen waar dit wel nodig was en dan soms nog omdat de pop de man achterna zat,dus dat kan ook nog.
            Denk in een vlucht dat je dit veel minder hebt,zeker als deze aangekleed is zodat de pop kan ontwijken.
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht
              Een mooie gekleurde zangvogel, denk dan aan de kapoetsensijs.
              Bij deze sijs kan de man bij de broedende pop blijven, tenminste in de meeste gevallen. In de gaten houden is wel nodig.

Ze hebben inderdaad een wat ruimere broedkooi/vlucht nodig, dan komen ze het beste tot hun recht.
              Maar ja welke vogel niet?

Gaat best wel makkelijk tot broeden over.
              Ze zijn prachtig, zowel de man als de pop. Ze zijn vrolijk, levendig, sociaal. Een heerlijk vogel om te hebben.
              Weet het Heidi, me vriendin vond het uit eindelijk toch geen mooie vogel. De pop vindt ze minder mooi.
              Dat had ik wel in de gaten met de verhalen over je nieuwst soort sijs dat de man toch nog lastig kan zijn. Alertheid is altijd nodig heb ik wel gehoord.
              Groeten Niels

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                Hoi Niels,je weet dat ik geelbuiken gekweekt heb een jaar of 5.
                Ik kweekte ze in broedkooien en het er langszetten van de man hoefde niet in alle gevallen.
                Ik had mannen waar het niet hoefde en mannen waar dit wel nodig was en dan soms nog omdat de pop de man achterna zat,dus dat kan ook nog.
                Denk in een vlucht dat je dit veel minder hebt,zeker als deze aangekleed is zodat de pop kan ontwijken.
                Hallo Bob,
                Had het ook van Huub begrepen dat hij zijn eerste koppel bij jou weg had.
                In wat voor grote broedkooien had je de geelbuikcini zitten dan?
                Ik weet niet zeker maar had jij een keer baardsijs gehad, of ik zag het verkeerd dat je er 1 keer zocht?
                Ben ook benieuwd hoe het eerste seizoen met de wilde kanaries verloopt. Gewelde zaden, miereneieren en eivoer nemen ze al op. Had je in de grote kooi van Gehu de man ook eens apart moeten zetten?
                Groeten Niels

Opmerking

Geelbuiken heb ik gekweekt in 120x40x40 en 120x80x40,zoals ik al zei bij 1koppel hoefde ik nooit de man erlangs te zetten.
                  Bij een ander koppel weer wel,dus je vogels leren kennen of gewoon altijd de man erlangs zetten.
                  Ben ik persoonlijk geen voorstander van maar ieder zijn idee.

Ik heb een koppel baardsijzen en kapoetsen en Magellaan en geelbuiken gehad ja,voor korte tijd,zijn mooie vogels maar ben erachter dat Amerikaanse sijzen niet voor mij zijn,wordt er paranoia van,zenuwelijders en veel te druk iets wat een ander misschien wel aantrekkelijk vindt.
                  Bij de wilde kanaries zet ik nooit de man apart,vindt ik niet nodig.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

[QUOTE
                    Ik heb een koppel kapoetsen en geelbuiken gehad ja,voor korte tijd,zijn mooie vogels maar ben erachter dat Amerikaanse sijzen niet voor mij zijn,wordt er paranoia van,zenuwelijders en veel te druk iets wat een ander misschien wel aantrekkelijk vindt.
                    [/QUOTE]

Ha,ha, Bob, heerlijke die drukte ik geniet daar van.
                    Maar wat je zegt ieder zijn ding.
                    groetjes
                    Heidi

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje Bekijk Bericht
                      [QUOTE
                      Ik heb een koppel kapoetsen en geelbuiken gehad ja,voor korte tijd,zijn mooie vogels maar ben erachter dat Amerikaanse sijzen niet voor mij zijn,wordt er paranoia van,zenuwelijders en veel te druk iets wat een ander misschien wel aantrekkelijk vindt.
                      Ha,ha, Bob, heerlijke die drukte ik geniet daar van.
                      Maar wat je zegt ieder zijn ding.[/QUOTE]

Ja,je lacht nu maar het is toch zo?
                      Jij bent het voorbeeld" ik geniet er van" zeg je zelf
                      En maar goed ook anders hadden we allemaal dezelfde vogels.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                        Geelbuiken heb ik gekweekt in 120x40x40 en 120x80x40,zoals ik al zei bij 1koppel hoefde ik nooit de man erlangs te zetten.
                        Bij een ander koppel weer wel,dus je vogels leren kennen of gewoon altijd de man erlangs zetten.
                        Ben ik persoonlijk geen voorstander van maar ieder zijn idee.

Ik heb een koppel baardsijzen en kapoetsen en Magellaan en geelbuiken gehad ja,voor korte tijd,zijn mooie vogels maar ben erachter dat Amerikaanse sijzen niet voor mij zijn,wordt er paranoia van,zenuwelijders en veel te druk iets wat een ander misschien wel aantrekkelijk vindt.
                        Bij de wilde kanaries zet ik nooit de man apart,vindt ik niet nodig.
                        Ben ook geen voorstander van de man altijd apart te zetten. Heb er tot nu toe geen ervaring mee, met vogels die wat vervelend zijn (of te wel de kooi is te klein, om zijn energie kwijt te raken). Bij de cabaret barmsijs kon ik de man erbij laten.
                        Het lijkt me dan ook verstandig om dan eerst bij mensen te gaan kijken hoe de vogels zijn. Ik heb gelezen in de boek van Rob v/d H dat als de vogels schuwer zijn een grotere kooi of te wel langere moeten hebben.
                        De man van de wilde kanarie mag de pop nog niet, maar het is nog vroeg. Ze zullen het vast wel bijleggen. Als ik jongen heb, denk ga ruilen voor een extra koppel.
                        Tot nu toe bevallen ze wel goed.

Voor de versiering heb ik een kunst slinger gekocht als eerste kerst aankoop, heb er al twee delen inhangen en ze vinden het wel leuk.
                        Last edited by niels be; 31-01-2015, 13:13.
                        Groeten Niels

Opmerking

Je hebt helemaal gelijk Bob, het zijn echte druktemakers.
                          Van de 3 soorten die ik heb, zijn de zwartborstjes het ergst.

Ik heb 4 zwartborst mannen in een vluchtje bij elkaar zitten.
                          In ongeveer z'n zelfde vluchtje zitten 6 gouldamadines ook mannen.
                          Wat een verschil is dit.

's morgens gaat het licht op de vogelkamer aan nog niet in de vluchtjes, daar is het dan nog wat schemerig.
                          Bij de zwartborstjes direct kabaal.

Gaat dan het licht in de kooien aan, dan is het helemaal raak. Zoef door de kooi heen en weer met z'n vieren.
                          Allemaal op de voerbak en maar vechten. De ene erop, de andere eraf, vleugels gespreid.
                          Kibbelend door de kooi heen. Zingen en kwetteren.

De gouldjes worden rustig wakker en strekken de vleugels, vliegen dan wat heen en weer.
                          Gaan rustig de voerbak op, zitten met meerdere naast elkaar en pikken rustig samen in hun voer.
                          Geen gekibbel, niks vechten.

Dit kijk ik heel vaak af en heb dan plezier om dit verschil, ongelooflijk.
                          groetjes
                          Heidi

Opmerking

Haha klopt helemaal Heidi, mijn zwartborstsijzen zitten nu binnen maar man en pop hebben beide aparte voerbakken omdat ze anders gaan vechten. Bij de zwartkopsijzen is dit helemaal niet het geval, daar is gewoon een de baas, en de ander niet, ligt erbij ons ook welk koppel welke vogel het dominantst is, want onze beste pop die we hadden was ook meteen het dominantst. Maar echter, amerikaanse sijzen zijn wel geweldige vogels om te hebben vindt ik. Elk jaar heb je een leermomentje, vorig jaar had ik voor het eerst de zwartborstsijs, diverse nesten mee gehad, bij beide koppels, ene koppel steeds onbevruchte eieren, dus dit jaar voer ik wat meer pinkies. Het andere koppel deed het uitstekend, bevruchte eieren, alleen broedden ze tekort helaas. Hun laatste nest heeft de pop wel lang genoeg gebroedt en heb ik 3 jongen gekregen, alleen voerde ze weer te weinig. Allemaal factoren waar je rekening mee moet houden.
                            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                            Vergeet niet te kijken op mijn site!
                            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Quote Bob: "Ik heb een koppel baardsijzen en kapoetsen en Magellaan en geelbuiken gehad ja,voor korte tijd,zijn mooie vogels maar ben erachter dat Amerikaanse sijzen niet voor mij zijn,wordt er paranoia van,zenuwelijders en veel te druk iets wat een ander misschien wel aantrekkelijk vindt."

Dan kan je borst natmaken Bob... de BBB is ook heel bewegelijk en zingt veel en erg luid.
                              Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Working...
                              X