Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslachtsbepaling bij vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• geslachtsbepaling bij vogels

Ik gebruik soms een touw met een moertje (pendel) om geslacht te bepalen bij sommige soorten vogels. Omdat dit (toevallig ?) werkt bij sommige soorten o.a. zebravinken en diamantvinken wil ik toch eens graag weten hoe men in het algemeen over deze methode denkt omdat ik vaak hetzij positieve hetzij negatieve berichten hier over hoor. Ben benieuwd naar reakties hierover

In alle eerlijkheid vind ik het een, op zijn zachtst gezegd, vreemde manier van geslachtsbepaling. Het enige waar ik 100% zeker procent zeker van ben bij het geslacht is de zang van de man.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Is al het een en ander over geschreven hier,probeer de zoekfunctie maar eens.
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Wij hebben ook eens zo vogels gekocht.
        Wilden natuurlijk precies anders kopen als wat ze later na DNA bleken te zijn...
        Verder geen ervaring mee maar vond het een wat ongewone situatie.

Groeten Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

hallo
          mijn broer doet het al jaren zo met zo,n pendel bij mijn vogels en dat werkt meer dan uitstekend.
          Alleen je moet een paar dingen weten hoe en of het werkt bij jouw tov de vogels,normaal gesproken werkt het zo bij mannen gaat de pendel recht op en neer en bij poppen draait het rond maar het kan zomaar andersom zijn natuurlijk dat komt voor,ook bij hele jong vogels werkt het op de een of andere manier niet goed.
          maar bij vogels van zeg enkele maanden oud werkt het prima,ook de mate van bewegen van de pendel zit een zeer groot verschil in soms,bij mijn broer bijv stel dat het een man is en de pendel gaat recht boven de vogel heen en weer dan slaat hij op een gegeven moment tegen zijn pols aan en gaat ook steeds harder.
          bij mij moet je er een vergrootglas bijhouden dan zie je zowat nog geen beweging[haha].
          en hans ik heb kanarie poppen gehad die zongen harder dan mannen ook bij de zilverbekken heb ik wel poppen gehad die zongen en dan ga je toch twijfelen aan jezelf.
          ook een dna methode kan je je twijfels bijzetten,ik ken hier een kweker van zeldzame zuid amarikaanse parkieten waar je soms weinig mannen of juist poppen bij hebt en wil je dus weten wat het geslacht is bijv je zoekt een pop,dan trekken ze vaak veren uit bij een pop en staan op marktplaats met een man met dna en word dus verkocht als pop en dit gebeurt al jaren hoor.
          ikzelf doe vaak een geintje uithalen met mijn broer en laat hem als eerste een jonge man sexen die ik al heb zien zingen dan kan hij me ook niet voor de gek houden he [haha]hij weet dat wel hoor.
          hij heeft op deze manier al jaren vogels uitgezocht voor mij met ongeveer 97 procent goede uitkomst kwa man en pop.

ik kijk zelf ook naar de oog snavelstreep en dan naar de tekening en kleur en kleurdiepte,bij mutanten kijk ik naar de vererving en twijfel ik dan nog dan komt mijn broer langs en is het zo gepiept meestal.
          ik zeg altijd doe er je voordeel mee ook als je het niet gelooft en zoek een serieus iemand die het doet,e neen dna aanvragen voor vogels die weinig kosten dat schiet ook niet op vind ik.
          mvg wim

Opmerking

Nou maar hopen dat de pendelaar geen trilhandjes heeft... krijg je hele rare uitslagen van
            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Working...
            X