Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke?

Hoi allemaal ben ik weer.

Ik heb afgelopen week ontdekt dat mijn nachthok niet vorst vrij is.
    Nu vroeg ik me af welke vogels ik er eventueel in kan zetten die dat niet nodig heeft.
    Het is ongeveer 2 a 3 graden warmer dan buiten.

Ik heb er al planten in zitten en die wil ik dus ook graag heel laten.
    En moet ook aan me geld denken dus niet meer dan 60 per paar.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want mag geen verwarming plaatsen in verband met de stroom draad (lastig aan te leggen.

Gr Stefan
    Groetjes Stefan

Oorspronkelijk geplaatst door marquancez Bekijk Bericht
    Hoi allemaal ben ik weer.

Ik heb afgelopen week ontdekt dat mijn nachthok niet vorst vrij is.
    Nu vroeg ik me af welke vogels ik er eventueel in kan zetten die dat niet nodig heeft.
    Het is ongeveer 2 a 3 graden warmer dan buiten.

Ik heb er al planten in zitten en die wil ik dus ook graag heel laten.
    En moet ook aan me geld denken dus niet meer dan 60 per paar.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want mag geen verwarming plaatsen in verband met de stroom draad (lastig aan te leggen.

Gr Stefan
    Hoi,

Heb je wel je vlucht afgeschermd tegen wind enzovoort?
    Hoe groot is je nachthok, zitten ze er ook overdag in? Heb je een raampje?

Bij ons is het meer een binnenhok en zitten ze overdag er ook in, ook in de zomer. Het is er wel vorstvrij al is de deur naar de vlucht nog een stuk open dat ze ook door de deuropening kunnen vliegen. Als het echt enorm gaat vriezen gaat de deur pas dicht. Nu blijft het nog tot iets boven nul.
    Echter de meeste vogels slapen buiten in de vlucht. Die hebben we zo goed als mogelijk windvrij.
    Wij hebben Australische tropen, Japanse meeuwtjes en zilverbekjes. Op de binsen na zij het allemaal nestslapers. Dat wil zeggen dat ze 's nachts altijd in een nest slapen. Wij hebben dus het hele jaar nestkastjes en korfjes hangen. Die maak ik heel regelmatig schoon en doe er dan wat nestkruiden in en wat hooi. Geen nestmateriaal verder dus alleen wat in de nestkasten ligt.
    We merken niet dat ze daardoor aan de leg blijven. Winter is winter en dus zijn de nestkasten niet een trigger voor nestjes maken/jongen.

Heb je wat aan mijn info?

Wat voor vogels heb je nu?

Groetjes, Chantal

ps de binsen slapen op een paar coniferentakken die ik hoog in de vlucht heb gehangen. In het binnenhok/nachthok hangen ook genoeg takken maar ze verkiezen nog steeds om buiten te slapen, volgens mij. Ik zie ze in ieder geval niet zitten in het binnenhok maar ga er (uiteraard) ook 's avonds niet meer in. Hopelijk zijn ze slim genoeg om in het binnenhok te gaan slapen als ze dat nodig vinden. Overdag zitten ze daar allemaal nl wel regelmatig.
    Last edited by Tal; 24-01-2015, 16:28. Reden: ps
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ik heb nog geen vogels erin daarom de vraag wat er in kan.
      Ben namelijk pas begonnen en in de voorjaar wil ik er dan vogels in gaan doen.
      de vlucht is bijna wind dicht alleen 2 kanten open zuiden en westen. (zuiden staat wel het huis dus houd veel tegen)
      Het nacht hok is 1m bij 1.25 en 2m hoog ongeveer.

En ik heb er ook een raam in.
      Groetjes Stefan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marquancez Bekijk Bericht
        Ik heb nog geen vogels erin daarom de vraag wat er in kan.
        Ben namelijk pas begonnen en in de voorjaar wil ik er dan vogels in gaan doen.
        de vlucht is bijna wind dicht alleen 2 kanten open zuiden en westen. (zuiden staat wel het huis dus houd veel tegen)
        Het nacht hok is 1m bij 1.25 en 2m hoog ongeveer.

En ik heb er ook een raam in.
        Ik weet niet waar je voorkeur naar uit gaat maar later begreep ik dat je geen licht in je binnenruimte/nachthok hebt.
        Dan zit je wel met de lange donkere dagen in de winter dat je niet wat extra licht kunt geven zodat ze een uur of wat langer kunnen eten. Dwz dat het dus een korte winterperiode van rond 16.15 tot 08 uur slaaptijd is voor je vogels.
        Ook zullen ze met donkere dagen niet veel oftewel minder in je binnenhok gaan omdat het te donker zou kunnen zijn.
        Weet natuurlijk niet hoe groot je raan is.
        Als je een klein(er) raam hebt dan zou het ook voor de vogels die wel binnen slapen te donker kunnen zijn dat als ze wel van iets schrikken en gaan vliegen, zich kapot vliegen. Wijzelf hebben altijd nachtverlichting aan.

Ik zou gaan voor nestslapen of vogels die ons klimaat gewend zijn. Ook zou ik sowieso de open delen van je voliere winddicht maken, Heb je wel een transparant dak? Anders zou het al snel te donker worden.

Groetjes, Chantal

Opmerking

als je vogels wil die geen verwarming nodig hebben, en niet duurder zijn dan 60 euro per koppel, dan zou je kanaries, of europese sijzen kunnen doen.

tropen, het woord zegt het al, komen uit de tropen. en die kunnen niet zo goed tegen koude, en als het daarbij ook nog vochtig is, gaat het vaak fout.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ze hebben wel wat licht want het raam is vrij groot dus zullen ze niet echt dood vliegen(lijkt mij).
            En het is wel vocht en tocht vrij.

En ik baal wel als er alleen maar kanaries of europese sijzen in kunnen zijn niet echt de vogels die ik wil...

En stel ik kan me moeder over halen om een verwarming te nemen.
            Hoe duur kost de aansluiting dan ongeveer?
            Last edited by marquancez; 24-01-2015, 19:57.
            Groetjes Stefan

Opmerking

Groeten, Ben

Opmerking

Groetjes Stefan

Opmerking

Vogels die je ook kan houden, mits buitenhok goed afgeschermd, zijn:
                  - Zebravinken
                  - Japanse meeuwen
                  - Loodbekjes
                  -Zilverbekjes
                  - Diamantduifjes

Grasparkieten kunnen ook, maar die vreten al het groen op. Dus je hebt dan wel een kale voliere.

Verder kan je natuurlijk ook gewoon een verwarming in je binnenhok plaatsen. Dan heb je veel meer keus. Gewoon een vorstbeschermer bij de Gamma halen, kost zo'n 15 euro in aanschaf. Die houdt de vorst uit je binnenhok. Zorg wel dat je het binnenhok dan goed isoleert, dan slaat de kachel bijna nooit aan. Kost weinig in energie dus. Isoleer je niet, tja dan blijft je kacheltje maar verwarmen want de warmte zal meteen vervliegen.

Je kan dus kiezen voor de sterke soorten die de andere leden hier al noemen en die ik noem, of isoleren en verwarmen en meer keus hebben.
                  Ik raad je aan om eerst eens te beginnen met de sterkere soorten en de voliere laten zoals die is. Als je later dan een keer wat anders wil, ga je je binnenhok isoleren en verwarmen en kan je dan je vogelbestand veranderen ; )

Opmerking

Last edited by marquancez; 25-01-2015, 00:22.
                    Groetjes Stefan

Opmerking

Dat is inderdaad zo'n vorstbeschermer die ik bedoel. Werkt heel makkelijk. Als je zelf niet weet hoe je de stroom moet aanleggen, is er misschien iemand anders (buurman, vriend, neef, oom) die dat voor je kan doen? Is vrij simpel, als je het even googled kan je het eigenlijk ook zelf bijna wel ; )

De diamantduif is heel vreedzaam en gaat prima samen met kleine medebewoners. Ze gedragen zich goed. Enige wat ik vind, is dat de diamantduifjes wel genoeg ruimte moeten hebben om te kunnen vliegen. Omdat het een wat grotere soort is, zullen ze in kleinere volieres een beetje stuntelig heen en weer vliegen vanwege de korte afstanden.

Opmerking

Niet alleen zal een diamantduifje in een kleine voliere niet echt kunnen vliegen. Als je pech hebt dan slaan ze je kleine vogeltjes neer omdat ze veel meer ruimte nodig hebben om te vliegen. Ze zijn in verhouding veel groter dan bv een zebravink.

Zilverbekjes enzo willen ook graag wat warmte, kunnen wel wat koude hebben maar is en blijft een Afrikaans vogeltje.
                        Maar ook Australische prachtvinken kun je niet in -10 houden. Stel dat het een keer flink vriest, en ook overdag vriest, dan wordt het echt te koud voor die vogeltjes.
                        Afgelopen winter was een kwakkelwinter, deze winter is dat ook. Maar de winter 2012/2013 was behoorlijk koud.
                        Ook is het prettig als je binnenhok vorstvrij blijft ivm het water. Je hoeft dan niet continue te checken of ze nog te drinken hebben.
                        Maar, voor je vogels zelf is het wel heel fijn als een winter geen overlevingstocht is.

Hoe oud ben je Stefan, als ik vragen? Als je 16 jaar of jonger bent dan moet je dat even in het onderschrift schrijven.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Groetjes Stefan

Opmerking

Oh 20 jaar, dan kun je misschien wel iemand vragen die stroom wil trekken naar je voliere en dat jij helpt.

Ik weet niet of je in je nachthok een dikke bodem hebt maar dat helpt ook nog weleens tegen vorst, volgens mij.

Dduifjes idd per koppel, en ze hebben per keer max. 2 jongen dus dan heb je max 4 dduifjes in je hok.

Groetjes, Chantal

Opmerking

Zwartkopsijzen kunnen goed tegen de kou en zijn winterhard

Opmerking

Working...
                              X